asseco Aimtec murr

Kia odhalila kompaktní crossover

Automobilka Kia uvedla v evropské předpremiéře v Amsterdamu nový modelu Stonic a my přinášíme první fotografie. Tento model má nabízet v rámci produktové nabídky Kia nejširší možnosti personifikací.

 

Kompaktní crossover Stonic, který patří do nejdynamičtějšího segmentu evropského automobilového trhu, by měl být důležitou zbraní automobilky. Evropská kategorie malých vozů SUV (segment B-SUV) dnes představuje trh o objemu 1,1 mil. nových vozů ročně (asi 7 % celého trhu). Předpokládá se, že do roku 2020 vzrostou roční prodeje v této kategorii na více než dva miliony vozů.

Stonic nabízí nejširší možnosti zákaznických úprav v historii značky, což platí pro interiér i exteriér. Designové ztvárnění se v rámci značky řadí k zatím nejpozoruhodnějším, nicméně stále jde o jasně rozpoznatelný model Kia díky typickým designovým prvkům, jako je tygří maska chladiče. Karoserie navržená v Evropě ve spolupráci s korejským návrhářským studiem Kia spojuje ostré horizontální křivky s jemnějšími plastickými povrchy. Pro mnoho zájemců o malé SUV je důležitá i možnost zákaznických úprav. Střecha typu Targa proto umožňuje volit některé z dvoubarevných lakování. Vybírat bude možné z 20 dvoubarevných kombinací, včetně pěti výrazných barevných variant střechy.

V nabídce je několik maloobjemových benzínových i naftových motorů s přeplňováním, vždy ve spojení s manuální převodovkou. Volit lze mezi 1,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva (120 k), anebo benzínovými motory 1,25 či 1,4 l s atmosférickým plněním a vícebodovým vstřikováním paliva (MPI). Nabídku doplňuje hospodárný vznětový agregát 1,6 l.

Odladění řízení a podvozku je dle evropských měřítek. Vůz standardně nabízí elektronické řízení stability vozu (ESC) a stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), aby Kia Stonic s pohonem předních kol zajistila příjemnou a sebejistou jízdu za všech podmínek. Ze specifických funkcí systému VSM jmenujme vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol, funkce pro zvýšení stability jízdy v přímém směru a regulaci brzd při průjezdu zatáčkami.

Kabina klade důraz na technologie a ergonomii. Zákazníci mají přitom podobné možnosti specifických úprav jako v případě exteriéru, včetně řady pestrých barevných paketů. Jeden z nejelegantnějších zástupců v dané třídě nabízí řadu nových podvozkových technologií a systémů palubního infotainmentu, zaměřených na zvýšení bezpečnosti, pohodlí a praktičnosti. Vůz je standardně vybaven systémy Apple CarPlay a Android Auto, což znamená bezproblémovou spolupráci chytrých telefonů s dotykovým systémem palubního infotainmentu. Podobně jako u ostatních modelů Kia je k dispozici široká řada technologií zaměřených na další zvýšení pohodlí a praktičnosti, včetně vyhřívání předních sedadel, automatického tempomatu a bezklíčového vstupu.

Stonic i přes své kompaktní vnější rozměry dokáže díky své promyšlené konstrukci nabídnout celé posádce dostatek místa. Vůz se chlubí v dané třídě rekordní šířkou v úrovni ramen i velkorysým prostorem pro nohy a nad hlavou. Zavazadelník o objemu 352 l (VDA) je možné podle potřeby zvětšovat či zmenšovat pomocí dvojité podlahy.



Stonic nabízí robustní, bezpečnou a lehkou podlahovou plošinu i karoserii, přičemž podíl pokrokové vysokopevnostní oceli (AHSS) tvoří 51 %. Karoserie je zárukou jistoty za volantem, pohodlí cestujících a kultivované jízdy za všech podmínek. Zájemci mohou vybírat z několika vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) pod označením DRiVE WISE, navržených k dalšímu zvýšení aktivní bezpečnosti. Z uvedených technologií uveďme nezávislý systém nouzového brzdění (AEB)* s rozpoznáváním chodců a prediktivní varování před čelní srážkou (FCA); sledování slepého úhlu (BSD) se systémem monitorování provozu za vozidlem (RCTA); a systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Stonic vybavený novým systémem kombinovaných kamer nabízí asistent dálkových světel (HBA) a rozpoznávání únavy řidiče (DAW), čímž reaguje na zvýšené nároky zákazníků v oblasti bezpečnosti.

Model Stonic se v Evropě začne prodávat během třetího čtvrtletí 2017.

 
Publikováno: 22. 6. 2017 | Počet přečtení: 747