Milník pro Octavii: už 6 mil. ks
ŠKODA vyrobila 6miliontý vůz řady Octavia. Jubilejní vůz sjel z linky koncem června v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Od svého uvedení v roce 1996 se model Octavia vyvinul v celosvětový prodejní hit a bestsellerem české automobilky je až do dnešních dní. Počátky oblíbené modelové řady sahají až do roku 1959.
První Octavia a její prapředek
Škoda Octavia byla představena na podzim roku 1996 na autosalonu v Paříži. Tehdy nový liftback nižší střední třídy okamžitě přesvědčil publikum svou moderní technikou, velmi dobrou kvalitou a vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty. Se svou bohatou nabídkou prostoru definovala Octavia od samého počátku měřítka ve svém segmentu. Vůz, který navrhl tehdejší šéfdesigner Dirk van Braeckel, také zaujal svým nadčasovým designem. Výrazný vzhled s velkou maskou chladiče oživil obraz našich silnic devadesátých let minulého století.
Jméno nového vozu hledala Škoda ve své vlastní historii. V letech 1959 až 1971 vyráběla automobilka model Octavia, který dostatkem prostoru a na svou dobu moderní technikou oslovil mnoho zákazníků. Jméno vycházelo z latinského slova pro číslovku osm: Octo. Historická Octavia byla po modelu Popular ve variantách 420, 995, 995 OHV a 110 OHV a modelem Škoda 1101, 1200 a 400 osmým modelem české automobilky, vyráběným po druhé světové válce. V roce 1961 na trh přišla karosářská verze kombi. Za 22 let bylo vyrobeno 365 400 vozů této oblíbené modelové řady.
Novodobá Octavia nastavila mnohem vyšší laťku. V roce 1997 vyrobila ŠKODA 61 000 vozů řady Octavia, o rok později výroba vzrostla téměř na dvojnásobek – 117 500 vozů. V roce 1998 byla také představena verze Octavia Combi, která poptávku dále zvýšila. V roce 2010 sjela v závodě ve Vrchlabí z linky poslední z celkem 1 442 100 vyrobených vozů Octavia první generace.
S modelem Octavia II zahájila ŠKODA celosvětovou výrobu
Následník tohoto modelu byl poprvé představen v březnu 2004 na ženevském autosalonu. Octavia II zaujala svým svěžím designem, větší nabídkou místa v interiéru i v zavazadlovém prostoru a nejmodernějšími technologiemi. Také zážehové motory s přímým vstřikováním paliva měly svou premiéru v tomto modelu. Objevily se nové 6stupňové manuální a automatické převodovky – mimo jiné i přímo řazená převodovka DSG. Jízdní komfort zvýšila nová víceprvková zadní náprava. Bezpečnost vozu zajišťoval mimo jiné systém ABS s brzdovým asistentem, který se pro evropské země dodával jako součást sériové výbavy, čtyři airbagy a nové aktivní hlavové opěrky.
S touto druhou generací posílila česká automobilka také svou strategii internacionalizace. V roce 2005 začala výroba Octavie v závodě v indickém Aurangabádu. Od roku 2007 vyrábí tento model pro čínský trh také závod Shanghai Volkswagen. Od roku 2009 se pak Octavia vyrábí v ruském závodě společnosti Volkswagen v Kaluze. V roce 2012 měla premiéru třetí generace a o rok později začal bestseller značky sjíždět i z linek na Ukrajině a v Kazachstánu.
S verzí modelu Octavia, výrazně přepracovanou v únoru 2017, chce značka pokračovat v úspěšném příběhu všech předchozích generací a dále posilovat svou pozici na mezinárodním trhu. Aktuální Octavia působí díky přepracované přídi a zádi, výraznějším liniím a širšímu rozchodu ještě dynamičtějším dojmem než dosud. Nové provedení tohoto kompaktního modelu přesvědčuje svými osvědčenými přednostmi a definuje ve svém segmentu nová měřítka prostornosti, funkčnosti, bezpečnosti, komfortu a poměru ceny a užitné hodnoty. Jako první OCTAVIA kromě toho také disponuje mobilními online-službami ŠKODA Connect. S pokročilou nabídkou konektivity je bestseller značky nyní vybaven i pro éru digitalizace.
Počet vyrobených kusů
Octavia (1959 – 1971): 365 400
Octavia I (1996 – 2010): 1 442 100
Octavia II (2004 – 2013): 2 604 100
Octavia III (2012 – dosud): 1 588 400
Celkem: 6 000 000 vyrobených kusů.