asseco Aimtec murr

Nová strategie vlády - budou se posuzovat priority staveb

Podle vyjádření ředitele odboru strategie Ministerstva dopravy Luďka Sosny prý ministerstvo nepoužije tzv. Superstrategii bývalého ministra dopravy Víta Bárty, nicméně některé podněty obsažené v Superstrategii by se mohly použít.   

 

Omezí se tak i plány na použití tzv. PPP projektů, ovšem podle Luďka Sosny je stále možnost opravit tímto druhem spolupráce dálnici D1. Ministerstvo nyní pracuje na nové strategii GEPARDI II. pro rok 2014-2020, která by měla zjistit, které stavby by měly pro Česko větší přínos a určit jejich prioritu.
Stabilizovat je potřeba i příjmy z dopravy. Zatímco podle rozpočtu na rok 2010 se mělo ze silniční daně vybrat 5,5 mld. Kč, podle Gustava Slamečky, ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury, se ale vybralo jen 4,7 mld. a v roce 2011 by to mělo být 5,6 mld.
Nový způsob financování hledá také Ředitelství silnic a dálnic. Generální ředitel ŘSD Jiří Švorc navrhuje, aby se ředitelství převedlo na akciovou společnost, kterou by vlastnil stát s tím, že podnikání by mohlo pomoci. „V současnosti má ŘSD deficit 23 miliard korun, tyto peníze již byly nasmlouvané dříve, kvůli škrtům v rezortu je však nyní ředitelství nemá,“ uvedl Jiří Švorc.
V roce 2015 skončí také možnost čerpat finance z Operačního programu Doprava (OPD), kde navíc hrozí riziko, že peníze z evropských fondů určených na OPD by mohly být ČR odebrány, např. kvůli nadhodnoceným zakázkám, špatné dokumentaci a špatně nastaveným podmínkám výběrových řízení. Na největší pochybení přišla Evropská komise hlavně u Ředitelství vodních cest.


 

 

 
Publikováno: 23. 6. 2011 | Počet přečtení: 1730