Kia slaví: v česku prodala už 100 tisíc aut
Společnost KIA Motors Czech letos překonala hranici 100 tisíc vozů prodaných na českém trhu a očekává i poprvé ve své historii prolomení hranice 9000 vozů prodaných během jednoho roku. Automobilka u nás nabízí své vozy od roku 1994, a nabídka během této doby obsáhla téměř dvě desítky různých modelů.
Historicky nejúspěšnějším modelem značky v ČR je model cee’d, který si od svého uvedení na trh koncem roku 2006 pořídilo téměř 37 000 zákazníků. Právě model cee’d, který se vyrábí ve slovenské Žilině a na který Kia poprvé v historii začala nabízet přelomovou 7letou záruku, zahájil prodejní ofenzivu značky na českém trhu a v prvních letech po svém uvedení tvořil více než polovinu všech prodejů automobilky v ČR a plně ji etablovat jako zavedenou a respektovanou značku. V příštím roce firma plánuje uvedení velmi očekávané třetí generace, přičemž budoucí směr vizuálního vývoje modelu cee’d představila na letošním autosalonu ve Frankfurtu v podobě studie Proceed.
Historicky druhým nejoblíbenějším modelem značky u nás je populární SUV Sportage, které si již pořídilo téměř 15 000 zákazníků. V současnosti je na českém trhu v prodeji již čtvrtá generace tohoto vozu. Zatímco před jeho uvedením byla Kia vnímána jako výrobce kvalitních, ale málo atraktivních vozů, jeho příchod změnil od základů image značky ve světě i v ČR. Nyní prochází Kia další fází proměny své image a soustředí se na budoucí výzvy, mezi ně patří ekologičtější výroba vozů a čistší mobilita. Českým zákazníkům tak nabízí celkem tři modely s elektrickým či hybridním pohonem: elektromobil Soul, plug-in hybridní verzi manažerského sedanu Optima a hybridní a plug-in hybridní verze městského crossoveru Niro, který je Nejúspornějším hybridem v reálných podmínkách v ČR. Tyto modely přitom brzy doplní další vozy na hybridní pohon, s jejichž pomocí hodlá Kia v budoucnu upevnit svoji pozici v segmentu hybridních vozů (nyní ji patří třetí místo).
Automobilka však nesází jen na nyní módní ekologické vozy s minimálními emisemi, jak ukázala uvedením své nové vlajkové lodi - fastbacku Kia Stinger. Tímto modelem se Kia připravuje na boj o zákazníky v prémiovém segmentu, jenž byl dosud doménou evropských automobilek. Díky týmu evropských konstruktérů a designérů, kteří v minulosti stáli za vývojem celé řady úspěšných vozů evropských automobilek, má k tomu Kia dobré předpoklady.