rossleor asseco murr

Kia slaví: v česku prodala už 100 tisíc aut

Společnost KIA Motors Czech letos překonala hranici 100 tisíc vozů prodaných na českém trhu a očekává i poprvé ve své historii prolomení hranice 9000 vozů prodaných během jednoho roku. Automobilka u nás nabízí své vozy od roku 1994, a nabídka během této doby obsáhla téměř dvě desítky různých modelů.

 
„Jsme velmi rádi, že jsme symbolickou hranici 100 tisíc prodaných vozů v ČR překonali zrovna v letošním roce, který je pro značku Kia z mnoha důvodů přelomový. Model Niro se stal Ekologickým autem roku 2017 v ČR a také se zapsal do České knihy rekordů. Rozšířili jsme nabídku našich ekologických modelů a s modelem Stonic vstoupili do rychle rostoucího segmentu malých SUV. Především jsme však uvedli na trh dlouho očekávaný fastback Kia Stinger, jehož cílem je zcela změnit image značky Kia mezi širokou veřejností,“ říká Arnošt Barna, pověřený generální ředitel KIA Motors Czech.

Historicky nejúspěšnějším modelem značky v ČR je model cee’d, který si od svého uvedení na trh koncem roku 2006 pořídilo téměř 37 000 zákazníků. Právě model cee’d, který se vyrábí ve slovenské Žilině a na který Kia poprvé v historii začala nabízet přelomovou 7letou záruku, zahájil prodejní ofenzivu značky na českém trhu a v prvních letech po svém uvedení tvořil více než polovinu všech prodejů automobilky v ČR a plně ji etablovat jako zavedenou a respektovanou značku. V příštím roce firma plánuje uvedení velmi očekávané třetí generace, přičemž budoucí směr vizuálního vývoje modelu cee’d představila na letošním autosalonu ve Frankfurtu v podobě studie Proceed.

Historicky druhým nejoblíbenějším modelem značky u nás je populární SUV Sportage, které si již pořídilo téměř 15 000 zákazníků. V současnosti je na českém trhu v prodeji již čtvrtá generace tohoto vozu. Zatímco před jeho uvedením byla Kia vnímána jako výrobce kvalitních, ale málo atraktivních vozů, jeho příchod změnil od základů image značky ve světě i v ČR. Nyní prochází Kia další fází proměny své image a soustředí se na budoucí výzvy, mezi ně patří ekologičtější výroba vozů a čistší mobilita. Českým zákazníkům tak nabízí celkem tři modely s elektrickým či hybridním pohonem: elektromobil Soul, plug-in hybridní verzi manažerského sedanu Optima a hybridní a plug-in hybridní verze městského crossoveru Niro, který je Nejúspornějším hybridem v reálných podmínkách v ČR. Tyto modely přitom brzy doplní další vozy na hybridní pohon, s jejichž pomocí hodlá Kia v budoucnu upevnit svoji pozici v segmentu hybridních vozů (nyní ji patří třetí místo).

Automobilka však nesází jen na nyní módní ekologické vozy s minimálními emisemi, jak ukázala uvedením své nové vlajkové lodi - fastbacku Kia Stinger. Tímto modelem se Kia připravuje na boj o zákazníky v prémiovém segmentu, jenž byl dosud doménou evropských automobilek. Díky týmu evropských konstruktérů a designérů, kteří v minulosti stáli za vývojem celé řady úspěšných vozů evropských automobilek, má k tomu Kia dobré předpoklady.
 
Publikováno: 11. 12. 2017 | Počet přečtení: 675