asseco Aimtec murr

CZ LOKO změní Letohradské strojírny ve svou provozovnu

Akcionáři společnosti CZ LOKO schválili dokončení projektu, v němž podle dlouhodobé strategie firma převzala jmění i závazky Letohradských strojíren, a stane se jejich právním nástupcem. Místo dceřiné společnosti bude mít CZ LOKO nyní v Letohradě provozovnu.

 
„Pro čtyři desítky zaměstnanců v Letohradě se změní jen zaměstnavatel, kterým budeme my, jinak nic. Nám však odstranění „mezičlánku“ přinese jednodušší řízení i účetnictví, sníží se náklady a otevře prostor pro další obchodní aktivity,“ vysvětluje Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO.

Společnost sídlící v České Třebové patří nejen mezi úspěšné evropské výrobce motorových lokomotiv, ale věnuje se i jejich modernizacím, opravám a servisu. Ve strojírnách, jež existovaly pod různými názvy od roku 1993, měla původně 77% podíl a od letošního října už stoprocentní. Nová provozovna v Letohradě se zaměří na servis kolejových vozidel, v Žamberku, kde měly strojírny malý provoz, zůstane výroba chladicích článků, nádrží nebo kapotáže na projekty CZ LOKO.

Podle aktuálně schválené závěrky fiskálního roku utržila firma do 30. září 2017 téměř 2,2 mld. Kč, a její zisk před zdaněním vzrostl ze 41 na 87 mil. Kč. Podnikatelský plán na fiskální rok 2017/18 předpokládá další růst efektivnosti a tržby opět přes dvě miliardy korun. „Vyrábíme efektivněji, s nižšími režijními náklady. Projevila se specializace provozoven i stabilizace portfolia našich lokomotiv, což snížilo náklady na drahý vývoj a neméně drahé schvalovaní vozidel do provozu,“ uvedl Josef Bárta. Firma podle něj sice oslabila v Rusku kvůli uvaleným sankcím EU po krymské krizi, ale nalezla nové trhy např. v Maďarsku a posílila postavení třeba v Itálii, Finsku či Turecku. Silné postavení má v Pobaltí, kde se prosadila modernizací lokomotiv, včetně 6nápravových 2M62UM pro těžkou nákladní dopravu. Nové lokomotivy vlastní provenience pod názvy EffiShunter či EffiLiner se jí daří prodávat i v Česku. Podnik, který nyní zaměstnává na 760 lidí, dosud vyrobil 960 lokomotiv, z nichž 356 jezdí v zahraničí.
 
Publikováno: 15. 12. 2017 | Počet přečtení: 750