asseco Aimtec murr

Škodovka bude stavět novou lakovnu a nabírat lidi

Mladoboleslavská Škoda Auto rozšiřuje své výrobní kapacity a první prosincový týden položila základní kámen nové lakovny ve svém závodě. Do nového provozu investuje 214,5 milionů eur a vytvoří až 650 nových pracovních míst. Lakovna bude uvedena do provozu v červnu 2019.

 
Nedávno společnost Škoda Auto oznámila, že se ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi budou od roku 2020 vyrábět modely s čistě elektrickým pohonem. Jak výroba bezemisních elektromobilů, tak i navýšení lakovacích kapacit potvrzují dlouhodobý růst automobilky a důslednou orientaci na technologie šetrné k životnímu prostředí.

„Stavba nové lakovny v Mladé Boleslavi je důležitou investicí do budoucnosti našeho podniku,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, a dodává: „Poptávka po vozech značky Škoda na celém světě stoupá a my kontinuálně pracujeme na zvyšování výrobních kapacit v našich stávajících závodech. V nové lakovně budeme realizovat řadu ekologických inovací, které budou významně minimalizovat dopady procesu lakování na životní prostředí.“

V nové lakovně najde ve třech směnách uplatnění až 650 nových zaměstnanců, kteří za den nalakují 600 karoserií. Spolu se stávající lakovnou vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2700 karoserií denně. Lakovna zahájí provoz v červnu 2019 a bude jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších lakoven v celé Evropě. Četné pracovní operace převezmou nebo budou podpořeny roboty. Díky vysokému stupni automatizace bude možné jednotlivá pracoviště zaměstnanců uspořádat mimořádně ergonomicky.

V několikastupňovém procesu lakování získá karoserie bezchybný vzhled. Pět vrstev laku dosahuje celkové tloušťky zhruba 100 mikrometrů. Lakování se bude běžně provádět v 15 odstínech barev mimo jiné s metalickým a perleťovým efektem. Šetrnost provozu lakovny k životnímu prostředí definuje nová měřítka: nový aplikační proces výrazně snižuje spotřebu materiálu. Zbytkové částice barvy po lakování jsou absorbovány drceným vápencem – díky tomuto suchému odlučování nevzniká žádný odpad ve formě lakového kalu. Kromě toho se rekuperuje velká část procesního tepla. Recirkulace vzduchu umožňuje až 80% úsporu energie.
 
Publikováno: 19. 12. 2017 | Počet přečtení: 672