Firmy se učí šetři vodou
Pro 35 % společností, které vloni začaly řešit management vody, byl „faktor CSR“ při rozhodování jedním z nejdůležitějších bodů. Vyplývá to ze zjištění společnosti Aquarex Waterprofit, která se specializuje na řešení v oblastech úpravy, filtrace, měření kvality vody a optimalizace celého vodního cyklu.
Na využívání vody jsou extrémně náročné energetický, chemický, papírenský či potravinářský průmysl. Větším problémem bylo, že firmy často nekladly důraz na její dostatečnou kvalitu. „I tady byl v roce 2017 znát posun. Více společností než v minulosti si uvědomuje, že dílčí kroky v managementu vody jsou sice dobré, ale že je nutná komplexní péče,“ doplňuje Miroslav Maňásek.
Ta prokazatelně vede nejen k finančním úsporám, ale i k efektivnímu využití zdroje a minimalizaci znečištění životního prostředí při vypouštění vody. Právě image společensky zodpovědné je pro české firmy čím dál důležitější.