asseco Aimtec murr

Rok 2017 posunul 4ISP na mezinárodní trh

Klíčový plán vstupu česko-německé firmy 4ISP na zahraniční trhy se vydařil. Výhradní distributor vláknových řezacích laserů HSG pro Českou a Slovenskou republiku, firma 4ISP, je od podzimu loňského roku vlastníkem dceřiné německé firmy 4ISP GmbH s pobočkami v Mnichově a Düsseldorfu.

 
Se dvěma showroomy od letošního roku rozjíždí tamní byznys naplno. Její předpokládaný obrat by již v prvním roce měl dosáhnout 20-30 mil. Kč. Celkový obrat firmy loni přesáhl 112 mil. Kč oproti 66 mil. v roce 2016 a předpoklad obratu pro rok 2018 se pohybuje v rozmezí 170 až 400 mil. Kč, v závislosti na úspěšnosti vstupu investora.

Klíčovým sortimentem pro německý trh jsou vláknové lasery HSG, holandské značkovací a řezací CO2 lasery BRM a nejvyšší řady značicích laserů Relicut. Druhým trhem, na který se firmě 4ISP podařilo úspěšně vstoupit je Polsko, kde během jara 2018 vznikne předváděcí centrum pro vláknové řezací lasery. Mezi největší mezníky loňského roku patřil společný projekt s americkou firmou Autodesk a jeho následná prezentace v samostatném pavilonu na MSV v Brně a společný vstup na čínský trh, nebo první celoevropské setkání prodejců HSG vláknových laserů v Praze v závěru loňského roku. V říjnu byl také položen základní kámen největšího showroomu ve střední Evropě „Eurazio center“ v Modleticích u Prahy. Otevření největšího prodejního a předváděcího centra na lasery a CNC stroje v Evropě se předpokládá v polovině letošního roku. Zákazníci by zde měli najít více než padesát typů CNC průmyslových laserů, frézek a dalších strojů a 4ISP v něm nabídne možnost vyzkoušet si vlastní materiály na konkrétních strojích, aby s výběrem vhodného stroje co nejlépe uspokojili potřeby zákazníků, jimiž jsou malé kovovýroby i velké průmyslové podniky.

„Úspěšně se dá hodnotit také vstup na rusky hovořící trh, konkrétně Ukrajinu a pobaltské státy. Pro rok 2018 předpokládáme menší přesah prodejů mimo již zavedené státy, ale primárně se budeme orientovat na kvalitu již rozjetých trhů. V současné době jsou pro nás nejdůležitější rovněž vnitřní pravidla, marketing a jednotná komunikace všech prodejců. Jelikož růst znamená změny zejména ve vnitřní struktuře firmy, orientujeme se nyní na vývoj vlastního centrálního mozku firmy napojeného na všechny zahraniční pobočky,“ uvádí Petr Tůma, jednatel společnosti 4ISP.
 
Publikováno: 17. 1. 2018 | Počet přečtení: 732