asseco Aimtec murr

Peugeot slaví několik jubileí

V době od 7. do 11. února se bude konat výstava veteránů Rétromobile na pařížském výstavišti Porte de Versailles. Peugeot zde vzdá hold „pětkové“ řadě, kterou budou zastupovat: Type 5 a Peugeot 504. Slavná „pětsetčtyřka“ zde oslaví 50. narozeniny, Peugeot 203 slaví 70 let a Muzeum Peugeot oslavuje 30. výročí od svého založení.

 

Až 120 000 očekávaných návštěvníků výstavy bude moci obdivovat vozy, které pro tento ročník vybralo muzeum Aventure Peugeot: Type 5 je jedním z nejstarších vozů značky Peugeot. V letech 1893 a 1894 bylo vyrobeno 14 ks. Peugeot, který své první vozy prodával již od roku 1891, je nejstarším výrobcem mezi světovými průkopníky na automobilové scéně.

Peugeot 504, který je vystavován s přispěním fanouškovského klubu Amicale 504, slaví letos své padesáté narozeniny. Vůz, kterého se až do konce 20. století vyrobilo téměř 3 700 000 ks, se proslavil vynikajícími jízdními vlastnostmi, díky nimž je značka Peugeot proslulá. Peugeot 504 byl v roce 1969 zvolen Autem roku a svou reputaci si vydobyl po celém světě.

Peugeot 203, který je součástí soukromé sbírky „Milovníci vozů Peugeot 203 a 403“, symbolizuje obnovu značky po druhé světové válce. Byl představen na pařížském autosalonu v roce 1948, a slaví tedy letos 70 let.

Muzeum Peugeot v Sochaux, jehož provoz 4. července 1988 slavnostně zahájil Pierre Peugeot, letos slaví 30. výročí. Muzeum nazvané Aventure Peugeot představuje více než 200 let historie výroby, která začala ve francouzském regionu Pays de Montbéliard a rozšířila se do celého světa. Cílem muzea je zachovat, rozvíjet, spravovat a šířit do světa dědictví značky se lvem ve znaku.

Peugeot Cabriolet 404, který zapůjčil klub 404, vytvořil designér karosérií Pininfarina. Tato vzácná verze s pevnou střechou byla vystavena v říjnu 1961 na pařížském autosalonu. Peugeot 205 GTi, který byl představen v únoru 1984, byl restaurován v dílnách muzea v rámci operace „Mon sacré numero“, kterou společnost Peugeot France spustila v srpnu 2016. Tento model přispěl k vytváření sportovní image značky. Pomohl tomu i úspěch vozu 205 Turbo 16, který v letech 1985 a 1986 zvítězil v mistrovství světa v rallye a v letech 1987 a 1988 vyhrál rallye Paříž – Dakar. Tento vůz ze soukromé sbírky je vystaven za přispění klubu „205 GTi club de France“.

 
Publikováno: 5. 2. 2018 | Počet přečtení: 782