asseco Aimtec murr

V Mototechně se diskutovalo o podnikání

Na Regionálním setkání pro významné podnikatelské subjekty a podnikatele ze středních Čech a Prahy, připraveném sdružením CZECH TOP 100, se sešlo na 130 zástupců firem i jednotlivých podnikatelů z obou krajů.

 
Hostitelem setkání byl prodejce zánovních automobilů Mototechna, který patří do skupiny AAA AUTO. Jelikož v regionu středních Čech a Prahy sídlí nejvýznamnější zástupci oboru Automotive, byla hlavním tématem mobilita firem.

Mezi hlavními řečníky byli vedoucí katedry podnikání VŠE Jitka Srpová, provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab Stanislav Gálik, manažerka Vendula Čechová z PwC ČR, manažer Jan Skalický z UniCredit Leasing CZ, manažerka Expense Reduction Analysts Jitka Kulhánková, produktová manažerka Bisnode ČR Jana Kaňovská, předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda nebo závodník Rallye Dakar, držitel ocenění Fair Play a ambasador značky Mototechna Lukáš Kvapil.

Petr Vaněček z AAA Auto na údajích o objemu ročně zobchodovaných ojetých vozů na tuzemském trhu demonstroval ekonomický potenciál celého sektoru. „Chceme uvést do povědomí laické i podnikatelské veřejnosti sektor ojetých vozů jako důležitý ekonomický faktor, ekonomickou sílu, významného zaměstnavatele a partnera pro B2B. Naše společnost měla v roce 2016 obrat více než 13 mld. korun a zaměstnává přes 2000 lidí. Každoroční výsledky žebříčku CZECH TOP 100 ukazují, že s těmito výsledky patříme do první padesátky největších firem v ČR,“ uvedl Vaněček.

Stanislav Gálik z inovační laboratoře AuresLab, která se specializuje na inovace v rámci značky Mototechna, přiblížil situaci na trhu zánovních automobilů. Celkem loni prodejci na trhu v ČR nabídli 79 583 zánovních automobilů ve stáří do dvou let. Jejich nabídka se tak meziročně zvýšila na celém trhu o 1,8 %. „Jen za rok 2017 si lidé z Mototechny odvezli o 11 % více aut než v roce 2016. Neprodáváme pouze automobily, ale chceme být zákazníky vnímáni také jako softwarová a technologická firma, která je vždy o krok dopředu před zbytkem trhu. Chceme přinášet technologické a digitální inovace, které zabezpečí jednoduchý, rychlý a pohodlný nákup automobilu,“ prozradil Gálik.

Manažer pro klíčové zákazníky v UniCredit Leasing CZ Jan Skalický přiblížil vývoj a trendy v leasingu osobních vozů v ČR a zaměřil se na výhody a specifika jednotlivých finančních produktů: „Sdílená ekonomika přináší postupně změny v přístupu k pořízení soukromého či firemního vozidla. Klienti vnímají auto spíše jako službu než jako majetek a chtějí si místo starostí spojených s vlastnictvím vozidla a jeho údržbou, užívat bezstarostný pocit z jízdy.“

Společnost Bisnode představila novinky ve svých řešeních pro prověřování obchodních partnerů a efektivitu obchodních vazeb. Jak říká její Sales Manager Zdeněk Honek: „Efektivita, rychlost a digitalizace jsou v dnešní době často skloňovanými výrazy. My našim zákazníkům pomáháme identifikovat rizikové obchodní partnery, se kterými se nevyplatí spolupracovat, a tím je chráníme před potenciálními pohledávkami. Stejně tak, díky pokročilým nástrojům dokážeme pro naše klienty vyhledávat nové obchodní příležitosti kdekoli ve světě.“

Na akci krátce vystoupil předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda a dále ambasador značky Mototechna, dakarský závodník a držitel ocenění Fair Play Lukáš Kvapil, který s minimálně upravenými vozy z Mototechny vyrazil jako člen mediálního týmu na Ralley Dakar 2018.

Současná Mototechna prošla zásadní obnovou a je moderní společností, která svou nabídkou uspokojí nejnáročnější zákazníky. Za více než 5 let prodala již na 40 000 automobilů nejžádanějších značek a modelů. Specializuje se především na prodej kvalitních, minimálně užívaných vozů a má za cíl poskytnout motoristům kompletní servis. Značka získala v soutěži 100 obdivovaných firem České republiky ocenění za její úspěšné vzkříšení. Dle výzkumu nostalgických značek, který zveřejnila společnost MÉDEA RESEARCH v roce 2017, je Mototechna celkově čtvrtá nejznámější „retro“ značka u nás s 89% znalostí, 87 % populace vnímá Mototechnu jako tradiční českou značku a téměř 60% ji považuje za velice důvěryhodnou. To dle výzkumu koresponduje s 60% zkušeností populace se značkou, která je vesměs velmi pozitivní.
 
Publikováno: 16. 2. 2018 | Počet přečtení: 737