Železniční logistika mezi Evropou a Asií
Logistický provider Dachser nabízí železniční přepravu jako časově i nákladově optimální alternativu k leteckým a námořním přepravám pro spojení s hospodářsky vyspělými částmi Číny. Přepravu nákladu po železnici mohou využít exportéři i pro menší objemy zboží.
V rámci své husté evropské logistické sítě, která zahrnuje 363 vlastních a 68 partnerských poboček, zabezpečuje Dachser pozemní přepravy sběrnou službou i celovozy ve 37 zemích. Zásilky konsoliduje na čtyř centrálních železničních terminálech v Duisburgu, Hamburku, Varšavě a Vídni/Bratislavě, přičemž v Bratislavě má Dachser také jeden ze svých tří Eurohubů pro pozemní přepravy, se kterým mají všechny pobočky v ČR přímé spojení. Na železničních terminálech jsou zásilky bezpečně naloženy na kontejner a předány provozovatelům železnice k další přepravě a vydávají se na téměř 11 000 km dlouhou cestu do Asie. Vlaky přitom využívají dvou železničních koridorů - v jižním koridoru, tzv. Nové hedvábné stezce, jezdí nákladní vlaky přes Bělorusko a Rusko, Kazachstán až do Číny. Oproti tomu severní koridor, nazývaný také jako Transsibiřská magistrála, nejprve projede Bělorusko a Sibiř a potom se stočí do Mandžuska a dál do vyspělých čínských obchodních oblastí. V cílové železniční stanici v čínském vnitrozemí zabezpečuje Dachser proclení a návazné přepravy do Číny i dalších asijských zemí přes vlastní síť Dachser Air & Sea Logistics nebo přes své partnery. V asijsko-pacifickém regionu je Dachser zastoupený se 49 pobočkami.
Železniční přepravy nabízí Dachser obousměrně: jak pro LCL a FCL zásilky do Číny, tak i v opačném směru z Číny do Evropy. V Šanghaji, Šenzenu a Hamburku je zákazníkům k dispozici speciální servis pro objednávky železničních přeprav. Pevné dodací lhůty, na přání nepřetržité sledování zásilky on-line a časté odjezdy několikrát týdně jsou zárukou vysoké transparentnosti takových přeprav a umožňují dodávky do vzdálených destinací v Asii předem dobře naplánovat.