asseco Aimtec murr

Nová značka Mototechny prodává veterány

Zájem o historické vozy i youngtimery celosvětově roste a nejedna automobilka už oznámila svůj záměr prodávat továrně renovovaná klasická auta. Například německý Mercedes-Benz takové vozy již prodává pod značkou All Time Stars. Českým zákazníkům začne klasická auta nově nabízet Mototechna Classic ze skupiny Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

 

K investici do sběratelského automobilu nebo veterána není potřeba mít miliony, k pořízení zajímavého kusu s potenciálem finančního zhodnocení leckdy stačí pár desítek tisíc. Vždy záleží na preferencích konkrétního zákazníka. „Vlastnictví veterána je pro majitele především koníček, a ve většině případů se o investici jedná až v druhé řadě. Výhodou investice do veteránů ale je, že si vlastnictví auta můžete užívat, což se třeba o akciích asi říct nedá,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO, do které nová značka Mototechna Classic patří.

Cílem Mototechny Classic je nabídnout i laické veřejnosti snadnou cestu k pořízení ikonického modelu, nebo třeba relativně obyčejného vozu, ke kterému má člověk nostalgické vzpomínky. „Neustále slýcháme o elektromobilitě, autonomním řízení a dalších vymoženostech. To ale části motoristů nevyhovuje nebo je technologie třeba nebaví a snaží se tak vrátit k věcem, na které jsou zvyklí. Mototechna Classic jim takovou alternativu nabízí,“ doplňuje Stanislav Gálik z inovační laboratoře AuresLab, která za spuštěním nové značky stojí.



Nabídka Mototechny Classic by do budoucna měla čítat mezi 30 a 50 vozy různých značek rozdělených do čtyřech základních kategorií. „Vrchol nabídky tvoří auta prestižních značek v cenách nad milion korun. Druhou kategorií jsou americké klasiky jako Ford Mustang nebo Chevrolet Corvette, třetí pak klasická auta z dob socialismu. Poslední skupinou jsou vozy, které ještě nedosáhly veteránského věku, ale již dnes k tomu mají dobře nakročeno vzhledem ke svému mimořádnému stavu, historii nebo třeba enormně nízkému nájezdu,“ vysvětluje regionální manažer výkupu AAA AUTO Jindřich Topol. Již při spuštění značky je k dispozici 15 automobilů. Mezi největší taháky patří dvě Ferrari Testarossa, z čehož jedna má najeto pouhých 9000 km nebo Ferrari 550 Maranello. Na cestě je Jaguar XK 120 Alloy Roadster z roku 1949. Z amerických klasiků je v nabídce třeba Ford Ranchero z roku 1972 nebo Ford Thunderbird z roku 1967. Socialistické vozy jsou zastoupeny dvěma vozy Škoda 100, Ladou VAZ 2101 nebo Škodou Favorit s nájezdem pouhých 22 666 km.

Tyto vozy jsou v současné době nabízeny prostřednictvím webových stránek www.mototechna.cz/classic. Na pražské pobočce „áček" byla těmto vozům vyhrazena samostatná sekce, kde jsou „klasiky“ vystaveny, vyjma těch, které jsou vzhledem ke své vyšší sběratelské i investiční hodnotě umístěny uvnitř showroomu.

 
Publikováno: 23. 3. 2018 | Počet přečtení: 682