Ericsson zavádí technologie AI do celého portfolia svých produktů a služeb
V rámci celé organizace a ve všech zákaznických aktivitách se společnost Ericsson zaměří na strojovou inteligenci. Cílem je dosáhnout díky zavedení technologií umělé inteligence automatickou optimalizaci sítí a zvýšení efektivity.
Příklady přínosu strojové inteligence:
- Implementací technologií AI zkracuje Ericsson čas předání spojení mezi buňkami v mobilní síti na polovinu. Výsledkem je menší počet výpadků hovorů a kratší čas potřebný pro konfiguraci a údržbu pro operátory. Stejně tak mohou algoritmy strojového učení předpovídat strukturu provozu a dynamicky převádět buňky v síti do režimu spánku, aniž by došlo ke zhoršení uživatelské zkušenosti - výsledkem je úspora energie až o 10 %.
- Využitím strojové inteligence pro prevenci budoucích poruch může Ericsson poskytovat personálu centra síťového provozu operativní doporučení a omezit výjezdy servisních techniků až o 30 %.
- Do virtualizovaného jádra (vMME) prvního automatického škálování VNF na světě se nasazují samoučicí agenti, kteří s pomocí hlubokého a zpětnovazebního učení zlepšují výkon systému o 25 % ve srovnání s předdefinovanými prahovými hodnotami.
- Nástroj Expert Analytics je nyní vybaven strojovou inteligencí a rozeznáváním struktury prostřednictvím hlubokého učení, což umožňuje detekci chyb a optimalizaci systému. Díky tomu je možné omezit hovory na centrum péče o zákazníky kvůli kvalitě sítě až o 20 %.
„Umělá inteligence integrovaná do síťové platformy přináší vynikající výkon a zároveň optimalizuje využití omezených rádiových síťových zdrojů. Vyvíjíme řešení strojové inteligence v rámci celého portfolia našich produktů a služeb, abychom mohli svým zákazníkům poskytovat maximální výkon a plně intuitivní, snadno použitelné sítě,“ říká Erik Ekudden, technický ředitel společnosti Ericsson.