asseco Aimtec murr

30 Stingerů z toho 13 vlastní ženy

Společnost Kia Motors Czech eviduje ke konci března již 30 zákaznických objednávek sportovního fastbacku Stinger. Zájem byl o všechny motorizace, ale převládá nejvyšší verze GT s pohonem všech kol a motorem 3,3 l V6 T-GDi.

 
Celkem 23 zákazníků zvolilo verzi GT s pohonem všech kol a motorem 3,3l V6 T-GDi o výkonu 370 k. Tři majitelé si objednali benzinový čtyřválec 2,0l T-GDi s pohonem zadních kol (255 k) a tři verzi s naftovým motorem 2,2l CRDi (200 k) s pohonem všech kol. Jeden Stinger byl dodán s naftovým motorem 2,2l CRDi a s pohonem zadních kol.

Nejoblíbenější barvou je červená - třetina všech Stingerů na českých silnicích má právě tuto barvu. Následuje bílá (23 %) a modrá (20 %). Nejtypičtějším reprezentantem gran turisma Kia Stinger je na českých silnicích červený firemní šestiválec. „Přestože firemní zákazníci často preferují pro své vozy bílou barvu, v případě modelu Stinger převažuje zájem o červenou. Celých 42 % firemních fastbacků Stinger je v červené metalíze,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manager českého zastoupení Kia. Bílou barvu vozu si vybralo 27 % firemních zákazníků a modrou 21 %. Tyto tři barvy tak tvoří 90 % prodejů firemních Stingerů, z toho červená s bílou tvoří až dvě třetiny. Jiné je to mezi privátními zákazníky, kteří se s barvou svých vozů nebojí experimentovat. Bílý, modrý, tmavě šedý či červený vůz si vybralo 18 % zákazníků, zatímco matně šedý, žlutý a stříbrný vůz preferuje 9 % soukromých majitelů.

Privátní zákazníci si dosud pořídili 11 vozů, tedy více než třetinu celkového počtu „To, že skoro 4 z 10 majitelů modelu Stinger tvoří soukromé osoby nás nesmírně těší. Podíl privátních zákazníků se u modelu Stinger téměř nevymyká našemu dlouhodobému poměru prodejů za celou značku, což je v tomto segmentu překvapením. Prémiové modely si totiž na českém trhu z drtivé většiny pořizují firemní zákazníci. Zajímavé přitom je, že v roce 2017, tedy v prvních dvou měsících prodejů, si Stinger pořizovaly především firmy, ovšem v roce 2018 se situace vyrovnala,“ říká Kateřina Jouglíčková. Zatímco v roce 2017 si objednalo fastback 13 firemních a 5 privátních zákazníků, v roce 2018 to již bylo 6 privátních zákazníků na 6 firemních.

Soukromí zákazníci přitom častěji než firmy volí verzi GT Line, ať už s benzinovým nebo s dieselovým motorem. Nejvyšší verzi GT si objednalo 83 % firemních zákazníků oproti 64 % privátních zákazníků.
 
Publikováno: 4. 4. 2018 | Počet přečtení: 672