asseco Aimtec murr

Linde connect - Informace na stisk tlačítka

Řešení fleet managementu „connect“ od Linde Material Handling je nyní k dispozici pro všechny typy manipulační techniky. Systém shromažďuje veškeré relevantní informace o provozu vozíků. Sleduje počet najetých provozních hodin, dokumentuje otřesy a nárazy ale i prostoje, informuje o tom, kdy je potřeba provozní údržba, a mnoho dalšího.

 
Toto komplexní řešení kontroly vozíkového parku je nyní k dispozici nejen pro všechny typy vozíků Linde MH, ale může být také instalováno na vozících jiných výrobců. Moderní elektronika umožňuje dnešním vysokozdvižným a skladovým vozíkům shromažďovat během provozu velké množství dat. Nicméně je to jen část problematiky. Aby uživatelé mohli co nejvíce využít tento potenciál, musí být nejen schopni shromáždit a číst informace, ale také je snadno vyhodnocovat. To je přesně to, co společnost Linde MH ve svém modulárním systému řízení vozíkového parku „Linde connect“ nabízí. Systém je k dispozici buď přímo z výrobního závodu, nebo jako dodatečná výbava. Zvláště pro provozovatele smíšených flotil je zajímavé, že systém může být integrován i do vozíků od jiných výrobců, takže lze sledovat skutečně všechny vozíky flotily.

„Díky snadné dostupnosti funkcí systému ‚Linde connect‘ nabízíme našim zákazníkům možnost úplného a transparentního sledování provozu jejich flotily,“ říká Anke Hensel, Senior Director Business Solutions z Linde MH. „Vzhledem k možnosti integrace do vozíků jiných značek je náš systém ideální i pro smíšené flotily,“ dodává Anke Hensel. Systém „connect“ se již používá u více než 100 000 manipulačních vozíků po celém světě.

Paleta výhod - Funkce systému jsou rozděleny do tří oblastí: kontrola přístupu (connect: ac), záznam dat z vozíku (connect: dt) a analýza využití (connect: an). V každém segmentu je k dispozici několik servisních modulů orientovaných dle poptávky. Díky systému „connect“ může být např. zaveden vysoce efektivní systém kontroly, v němž se řidič před zahájením práce přihlásí buď pomocí RFID čipu, nebo zadáním PIN kódu. Manažer vozíkové flotily pak vždy ví, kdo a kdy řídí který vozík, což umožňuje lepší provozní plánování a současně šetrnější zacházení s manipulační technikou. Kromě toho lze předem stanovit, který řidič může v daném čase a jakou rychlostí řídit určitý vozík.

Software pro správu systému poskytuje vždy dokonalý přehled. Slouží jako informační centrum pro správce flotily. Shromažďuje veškerá data, která lze průběžně analyzovat, mapovat a dále s nimi pracovat. V závislosti na vybraných funkčních modulech může správce získat více než 25 interaktivních reportů týkajících se jeho flotily. Patří mezi ně mimo jiné aktuální dostupnost techniky, podrobné informace o nasazení nebo předpoklad nájezdu provozních hodin. Je tak mnohem snazší rozpoznat nevyužitý potenciál, vyhnout se zbytečným prostojům a optimálně využít všechny vozíky.

Uživatelé systému však profitují i z dalších funkcí, jako je např. záznam o nárazech, mohou poskytnout cenné údaje také pro zvýšení bezpečnosti provozu. Tato funkce umožňuje spolehlivě zjistit, který řidič a kdy způsobil „náraz“ vozíku, např. v důsledku kolize nebo přejezdem přes výtluk.

Další výhodou je velká flexibilita přenosu dat. Jsou možné přes mobilní pokrytí GPRS (SIM karta), Bluetooth přenosem nebo pomocí sítě WLAN. V rámci flotily lze tyto varianty dokonce kombinovat, např. pokud venku není k dispozici žádná síť WLAN. V takovém případě mohou být vozíky, které se používají ve venkovním provozu, vybaveny SIM kartou, jež přenese informace přes GPRS do databáze systému. Software connect: desk může být nainstalován do stolního počítače nebo do notebooku. Provozní data zůstávají v IT síti dané společnosti, která si udržuje veškerou datovou svrchovanost.
 
Publikováno: 30. 5. 2018 | Počet přečtení: 757