asseco Aimtec murr

Které jsou nejhodnotnější značka světa?

Automobilovou nejhodnotnější značkou zůstává propagátor hybridních pohonů Toyota s hodnotou 30 mld. dolarů. Nejhodnotnější značkou letos také zůstává internetová firma Google, druhé místo patří opět Apple. Na třetí místo poskočil Amazon, který předstihl softwarový gigant Microsoft.

 
Údaje vyplývají z žebříčku BrandZTop 100, který sestavuje reklamní agentura WPP a poradenská firma MilwardBrown. Mezi deseti nejvíce rostoucími obory jsou i automobilky, které s nástupem hybridního nebo plně elektrického pohonu a autonomní mobility těží z těsné spolupráce s technologickými firmami. Celkově zvýšily svou hodnotu o 7 %.

Google zvýšil svou hodnotu proti loňsku o 23 % na 302 mld. dolarů, Apple rostl o 29 % na 300,6 mld. a Amazon se za rok zhodnotil o 49 % na 208 mld. dolarů.

Největší zastoupení v první desítce mají technologické firmy a maloobchodní společnosti. Právě maloobchod byl loni nejrychleji rostoucím odvětvím s nárůstem o 35 %, následuje pojišťovnictví s 34 % a technologie s 28 %.

Rostoucí užívání technologií pracujících s daty, umělou inteligencí nebo rozšířenou realitou umožňují značkám porozumět spotřebitelům a poskytnout jim personalizovaný obsah vytvořený přesně na míru spojený s výjimečným zážitkem, konstatuje studie.

V žebříčku se nově objevilo osm značek, mezi nimi např. přepravní aplikace Uber nebo výrobce sportovního vybavení Adidas. Celková hodnota stovky nejcennějších značek světa se letos zvýšila o rekordních 21 % na 4,4 bilionu dolarů.
 
Publikováno: 31. 5. 2018 | Počet přečtení: 641