Které jsou nejhodnotnější značka světa?
Automobilovou nejhodnotnější značkou zůstává propagátor hybridních pohonů Toyota s hodnotou 30 mld. dolarů. Nejhodnotnější značkou letos také zůstává internetová firma Google, druhé místo patří opět Apple. Na třetí místo poskočil Amazon, který předstihl softwarový gigant Microsoft.
Google zvýšil svou hodnotu proti loňsku o 23 % na 302 mld. dolarů, Apple rostl o 29 % na 300,6 mld. a Amazon se za rok zhodnotil o 49 % na 208 mld. dolarů.
Největší zastoupení v první desítce mají technologické firmy a maloobchodní společnosti. Právě maloobchod byl loni nejrychleji rostoucím odvětvím s nárůstem o 35 %, následuje pojišťovnictví s 34 % a technologie s 28 %.
Rostoucí užívání technologií pracujících s daty, umělou inteligencí nebo rozšířenou realitou umožňují značkám porozumět spotřebitelům a poskytnout jim personalizovaný obsah vytvořený přesně na míru spojený s výjimečným zážitkem, konstatuje studie.
V žebříčku se nově objevilo osm značek, mezi nimi např. přepravní aplikace Uber nebo výrobce sportovního vybavení Adidas. Celková hodnota stovky nejcennějších značek světa se letos zvýšila o rekordních 21 % na 4,4 bilionu dolarů.