Ve své třídě zvítězila nejnovější verze motoru VW TSI 1,0 l
Motor 1.0 TSI, který pohání nový model up! GTI1, obdržel ocenění Mezinárodní motor roku 2018. Tento výkonný a zároveň trvale udržitelný tříválec přeplňovaný turbodmychadlem tak získal nejdůležitější trofej ve světě motorů. Odborníci hodnotili motory ve 12 kategoriích - jednotka 1.0 TSI se přitom ve své objemové kategorii (méně než 1,0 l) prosadila proti silné konkurenci.
Mezi výjimečné konstrukční prvky oceněného motoru se zdvihovým objemem 999 cm3 patří turbodmychadlo s elektricky ovládaným obtokovým ventilem, modul sacího potrubí s integrovaným chladičem stlačeného vzduchu a sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců. Palivo je vstřikováno přímo do spalovacích prostorů pod tlakem 350 barů, což je ve světě zážehovým motorů vysoká hodnota. Kompaktní a lehký motor se čtyřmi ventily na válec dosahuje nejvyššího výkonu 115 k mezi 5000 a 5500 min-1. Od 2000 min-1 působí na klikový hřídel motoru se dvěma nastavitelnými vačkovými hřídeli maximální točivý moment 200 Nm a tato hodnota zůstává konstantní až do 3500 min-1.
Při vývoji byla mimořádná pozornost zaměřena na minimalizaci emisí. Ambiciózního cíle bylo dosaženo konstrukčními inovacemi, mezi něž patří nové 5otvorové vstřikovače s elektromagnetickým ovládáním, vysoký vstřikovací tlak, rovněž nově vyvinuté výfukové turbodmychadlo, nové písty a inovativní systém dodatečného čištění výfukových plynů. Motor a systém čištění výfukových plynů přitom tvoří alianci, která významně přispívá k ochraně životního prostředí. Nejdůležitějším modulem systému dodatečného čištění výfukových plynů je nový čtyřcestný katalyzátor s integrovaným filtrem pevných částic pro zážehové motory, který snižuje emise pevných částic o 95 %. Druhý, trojcestný katalyzátor pod podlahou vozidla zajišťuje dodržování limitů emisní normy EU 6AG i za vysokého zatížení.
Emisní norma EU 6AG (Euro 6d Temp) používá měření emisí a spotřeby paliva podle nových, realističtějších metodik WLTP (Worldwide Harmonized Light-Vehicles Test Procedure) a RDE (Real Driving Emissions). Měření probíhají jak na válcové zkušebně, tak i v reálném silničním provozu.