asseco Aimtec murr

Pražské metro odvětrají nové ventilátory ze ZVVZ

Červencovým dokončením strojovny Měnírna, už třetí v řadě, pokračuje milevská společnost ZVVZ MACHINERY v nejrozsáhlejší rekonstrukci větrání v historii pražského metra. Práce na projektu Modernizace hlavního větrání ve větracích šachtách metra C začaly loni v listopadu.

 
Během projektu dodává ZVVZ 18 nových ventilátorů APWM 1800 a APWM 2000. Z devíti strojoven v úseku Florenc - Kačerov jich letos modernizací projde šest, zbylé tři pak v prvním pololetí 2019.

„Přestože jde o rozsáhlý projekt, stále se dokážeme držet harmonogramu,“ říká Zbyněk Kaisler, manažer zakázky z divize Ventilátory. Za jeden z nejtěžších úkolů pokládá transport dílů ze a do strojoven, neboť leží desítky metrů pod zemí a lze se do nich dostat jen v noci přes tunely, kdy metro nejezdí. „Během této krátké doby se musí odvézt staré díly ventilátorů a navézt nové. Ty se kvůli omezeným přístupovým cestám dělí na sedm dílů a sestavují až ve strojovně. Následuje seřízení a zkušební provoz, vrcholící 72 hodinovým nepřetržitým chodem. Součástí modernizace jsou i protipožární rozvaděče, kabely a software pro dálkové řízení ventilátorů.

Na zakázce se podílí také Brema, která zajišťuje stavební a elektro části. „My tedy dodáváme strojní část, včetně demontáže a likvidace původních ventilátorů a tlumičových stěn. Po stavebních úpravách následuje montáž nových ventilátorů a tlumičových stěn, o níž se stará montážní závod sesterské firmy ZVVZ- Enven Engineering,“ upřesňuje Zbyněk Kaisler.

Vedle rekonstrukci hlavního větrání na lince C začala milevská firma v červnu rovněž pracovat ve stanicích Národní třída, kde opravuje některé části ventilátorů a elektrorozvaděčů, poškozené průsaky vody do tunelu, a Želivského. Zde provádí repase hlavních dílů ventilátoru, který zde spolehlivě „běhá“ již od roku 1980.

Společnost ZVVZ MACHINERY od roku 1975 do pražského metra dodala na 170 větracích ventilátoru různých typů do stanic i strojoven. Po celou dobu se podílí i na údržbě a rekonstrukcích těchto zařízení, včetně generálních oprav. Ventilátory ZVVZ dodnes odvětrávají stanice metra v Moskvě, Petrohradu, Kyjevě či Varšavě.

Nové typy ventilátorů APWR mají lopatky ze speciálního ohnivzdorného hliníku s vysokou tepelnou odolností. Jsou certifikované na provoz při teplotě až 400 °C po dobu 120 minut. Kazetové tlumiče hluku pak na 450 °C po dobu 120 minut a klapky dokonce na 600 °C po dobu 120 minut.
 
Publikováno: 24. 7. 2018 | Počet přečtení: 989