asseco Aimtec murr

Začala stavba významného železničního projektu

V Praze začala řadu let oddalovaná stavba čtyřkolejné železniční tratě (první svého druhu v ČR) mezi stávající tratí Hostivař a Praha hl. nádraží, která by do konce roku 2021 měla výrazně zlepšit dostupnost desátého pražského obvodu vlakovou dopravou a spojení hlavního města s jihem Čech.

 

Stavba napojující IV. koridor na Prahu v úseku Hostivař-Vršovice za více než čtyři miliardy korun (přes 80 % nákladů bude hrazeno z evropských peněz), která začala 15. srpna, zlepší vlakové spojení hlavního města s jižními Čechami, protože zvýší traťovou rychlost až na 120 km/h a vlaky budou moci nově využívat kapacitní čtyřkolejnou trať, které vznikne v místě bývalého seřazovacího nádraží ve Vršovicích, na níž vznikne nová stanice Praha-Zahradní Město a zastávka Praha-Eden. Stávající trať přes Strašnice bude zrušena a její těleso se v budoucnu využije pro jiné účely. Délka napřímeného úseku bude 6070 m. Tato akce navazuje na modernizaci stanice Praha-Hostivař, současně již také probíhají práce na dalším úseku čtvrtého koridoru mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi. Už za několik let tak bude možné cestovat na jih Čech po souvislém modernizovaném úseku z Plané nad Lužnicí až po nádraží v pražských Vršovicích.

Na něm vznikne nové velké moderní nástupiště v normové výšce 550 mm nad kolejemi, jež výrazně zlepší komfort cestujících, kteří současně získají bezbariérový přístup k vlakům. Nově bude rovněž umožněn přístup z nástupišť až do přednádražního prostoru. Původní jedna velká železniční stanice Vršovice s vjezdovou a odjezdovou skupinou a samotným seřaďovacím nádražím zanikne a vznikne nová stanice Zahradní Město a zastávka Eden, umístěná v blízkosti fotbalového stadionu pražské Slavie. Zastávky se stanou důležitými přestupními uzly na městskou hromadnou dopravu. „Věříme, že úspěšnou realizací projektu potěšíme stále rostoucí počet obyvatel této oblasti a předáme čtyřkolejnou trať v řádném termínu i standardně vysoké kvalitě,“ doplnil za sdružení zhotovitelských firem Pavel Pilát, generální ředitel společnosti Metrostav, která je lídrem konsorcia a koordinátorem projektu.

Společnosti Swietelsky Rail CZ a Metrostav demontovaly na stavbě Optimalizace tratového úseku Praha Hostivař-Praha hlavní nádraží, už přes desítky kilometrů železničních kolejí. K demontáži kolejí a výhybek přibudou ještě práce na kabelovodu a dvou nástupištích nově vytvořené zastávky. Práce skončí do října 2021. Firma Swietelsky Rail, zodpovídající za práce týkající se železničního spodku, svršku a nástupišť, se podílí na zakázce 40%. Zajišťovat pro ni bude i vlastní moderní stroje a technologie, které koncern Swietelsky využívá i v jiných státech EU, jako např. speciální kolejový jeřáb nebo podbíječku.

 
Publikováno: 29. 8. 2018 | Počet přečtení: 748