asseco Aimtec murr

Technologie EcoBoost pro vyšší výkon a nižší spotřebu

Motor 1.6 EcoBoost uvedl Ford na trh koncem roku 2010 a od té doby musela automobilka zvýšit výrobní kapacitu motorárny ve Velké Británii, kde se jednotka montuje, aby uspokojila velkou poptávku po této nové pohonné jednotce.   

 

Motor vyvinutý i vyráběný ve vlastní režii Fordu nabízí kombinaci dynamiky a hospodárnosti, proto je možné ho nasadit do široké škály modelů. Montuje se do modelů Focus, Mondeo, C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX a Galaxy.
I přes nevelký zdvihový objem poskytuje motor pozoruhodné výkony. Focus s touto motorizací dosáhne rychlosti 100 km.h-1 za 7,9 s a vyvine nejvyšší rychlost 222 km.h-1, přičemž jeho kombinovaná spotřeba paliva činí pouze 6,0 l/100 km. Svůj podíl na tak příznivém výsledku má i systém Stop-start, který je dodáván sériově do všech vozů Focus, C-MAX a Grand C-MAX s tímto 1.6 l motorem EcoBoost. Dokonce i v rozměrném velkoprostorovém modelu Galaxy dosahuje agregát o výkonu 118 kW kombinované spotřeby pouze 7,2 l/100 km, přestože vůz umí akcelerovat z klidu na stokilometrovou rychlost za méně než 10 s.
Předností motoru jsou rovněž nízké emise CO2, dosažené za přispění důmyslných technických inovací jako např. systému Stop-start nebo aktivní masky chladiče. Svou zásluhu na pozoruhodných parametrech má však i moderní řídicí jednotka motoru, která neustále monitoruje systém proměnného časování ventilů Ti-VCT, plnicí tlak turbodmychadla, polohu elektronického pedálu plynu, časování zapalování, vstřikovací tlak a senzory klepání.
„Motory Ford EcoBoost nabízejí mnoho z předností nejmodernějších vznětových agregátů, zejména impozantní točivý moment v nízkých otáčkách a snížené emise CO2, současně si však zachovávají ochotu k vytáčení, vysoký výkon a výhodu nižších výrobních nákladů,“ říká Graham Hoare, výkonný ředitel vývoje pohonných jednotek ve Ford of Europe.
 

 

 
Publikováno: 18. 10. 2011 | Počet přečtení: 2203