asseco Aimtec murr

Volkswagen Užitkové vozy elektrizuje

Volkswagen Užitkové vozy elektrizuje segment lehkých užitkových automobilů ofenzivou zaměřenou na elektrickou mobilitu. Specialista na inovativní řešení dopravy vystavuje na veletrhu IAA (20. až 27. září) hned 5 nových vozidel s nulovými emisemi, jimiž buduje pevné základy elektrické mobility pro komerční využití.

 

V Hannoveru slaví světovou premiéru I.D. BUZZ CARGO, ABT e-Transporter, ABT e-Caddy, Cargo e-Bike a Crafter HyMotion, vybavený pohonem s palivovými články na vodík.

I: I.D. BUZZ CARGO

Přesně před měsícem představila automobilka nový model e-Crafter, prvního reprezentanta ofenzivy v oblasti elektrické mobility. Předprodej lehkého užitkového vozu s elektrickým pohonem bude zahájen v ČR již na podzim. Elektrická ofenziva pokračuje na veletrhu IAA Užitkové vozy 2018, jehož hvězdou je studie I.D. BUZZ CARGO1 – první užitkové vozidlo na základě nové rodiny I.D. a modulární platformy MEB pro vozidla s elektrickým pohonem.

Model fascinuje progresivním designem s novou DNA, mimořádně velkorysou nabídkou vnitřního prostoru, režimem automatizované jízdy („I.D. Pilot“), digitalizovaným systémem pro přepravu nákladu a dlouhým dojezdem. V závislosti na velikosti akumulátorů a příslušném modelu umožňuje platforma MEB dojezd cca 330 a více než 550 km (podle metodiky WLTP).

Crafter HyMotion

Volkswagen Užitkové vozy se vydává novými cestami také světovou premiérou modelu Crafter HyMotion1, lehkého užitkového vozidla poháněného palivovými články na vodík. Vozidlo je koncipováno především pro přepravu na delší vzdálenosti. Čím více kilometrů ujede v každodenním provozu, tím zajímavější je pro velká užitková vozidla vodíkový pohon s palivovými články. Palivové nádrže modelu Crafter HyMotion pojmou 7,5 kg vodíku. Lehké užitkové vozidlo s celkovou hmotností 4,25 tuny ujede s touto zásobou paliva více než 500 km.

Doplňování paliva probíhá přibližně stejně rychle jako u jeho konvenčně poháněných sourozenců. Díky této skutečnosti je nová verze s nulovými emisemi mimořádně atraktivní pro komerční využití. Navzdory výrazně delšímu dojezdu má Crafter HyMotion vyšší užitečnou hmotnost než e-Crafter. Jde zatím jen o studii, jakmile však bude k dispozici infrastruktura vodíkových plnicích stanic, bude elektromotor tohoto lehkého užitkového vozu s nulovými emisemi připraven ke startu.

ABT e-Transporter

Další novinkou je bestseller Transporter, jehož pohon bude napájen elektrickým proudem, jak naznačuje světová premiéra studie vozidla taxislužby ABT e-Transporter1. Koncepční vůz, vyvinutý ve spolupráci se společností ABT e-Line GmbH, vytváří jako lehký užitkový automobil s nulovými emisemi na veletrhu IAA Užitkové vozy pomyslné vysoké napětí. Systém akumulátorů studie má modulární konstrukci, která v případě sériové výroby uspokojí nejrůznější požadavky zákazníků z hlediska provozních vlastností a nákladů. V základní konfiguraci je Transporter vybaven lithium-iontovými akumulátory s kapacitou 37,3 kWh a nosnost vozidla s touto baterií může být až 1050 kg. Druhá verze akumulátorů nabízí kapacitu 74,6 kWh a nosnost až 750 kg. Dojezd se pohybuje v rozsahu od 208 do 400 km.

ABT e-Caddy

Druhým modelem ze společného vývoje společnosti ABT e-Line a značky Volkswagen Užitkové vozy, je ABT e-Caddy1. Tento model bude uveden na trh již v polovině příštího roku. Je připravován také jako vozidlo taxislužby. Výchozím modelem je totiž Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem a dostatkem prostoru pro pět cestujících. S dojezdem až 220 km (dle NEDC) je vozidlo s nulovými emisemi ideální pro provoz v ekologických zónách evropských měst. Zdrojem hnací síly je elektromotor o výkonu 82 kW, který je napájen z lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 37,3 kWh. ABT e-Caddy s nejvyšší rychlostí 120 km/h bude s objemem nákladového prostoru 4,2 m3 patřit mezi nejprostornější elektromobily své třídy. Nosnost automobilu může být až 635 kg.

Cargo e-Bike

Volkswagen Užitkové vozy se na IAA zapisuje do historie svým prvním elektrickým jízdním kolem. Cargo e-Bike je nejpokrokovějším nákladním jízdním kolem na světě, užitkovým vozidlem pro doručování zásilek koncovým odběratelům. Tříkolové vozidlo bude uvedeno na trh již v roce 2019. Vozítko disponuje systémem „pedelec“ (pedal electric cycle), který jezdce podporuje při šlapání centrálně uloženým elektromotorem o výkonu 250 W (48 V) do rychlosti až 25 km/h. Výhodou jízdního kola „pedelec“ je možnost provozu kdekoli, dokonce i v pěších zónách. Energii pro elektromotory poskytuje lithium-iontový akumulátor.

Pohon a robustní konstrukce jsou koncipovány pro užitečnou hmotnost až 210 kg (včetně jezdce). Vpředu je kolo vybaveno dvěma koly. Mezi nimi je nízko uložená ložná plocha, k níž se připevní přepravní box s objemem nákladového prostoru 0,5 m3. Inovativní kinematika přední nápravy zaručuje, že se přepravovaný náklad na ložné ploše při průjezdu zatáčkou nenaklání spolu s jízdním kolem, nýbrž zůstává stabilně stát ve vodorovné poloze. Systém naklánění jízdního kola je naprostou novinkou.

 
Publikováno: 20. 9. 2018 | Počet přečtení: 714