rossleor asseco murr

QHERO se rozšiřuje na čtrnáct škol

Projekt QHERO společnosti Porsche Česká republika na podporu vzdělávání v automobilových školách se po velmi úspěšné pilotní fázi rozšiřuje na 14 škol v celé ČR. Automobilka podporuje partnerské školy výukovými pomůckami a školením pedagogů.

 
Cílem je zvýšit atraktivitu studia na automobilových školách a zároveň přispět k modernizaci škol i celého procesu výuky s orientací na budoucnost. Pro studenty a pedagogy je navíc určen motivační program projektu QHERO.

„Na základě pozitivních ohlasů rozšiřujeme od nového školního roku projekt i do dalších míst Česka. Naši specialisté již připravují technická školení pro dalších cca 200 pedagogů. Pro studenty jsme zajistili praxi v servisech našich obchodních partnerů. Do další fáze vstupuje také motivační program s atraktivními odměnami pro studenty s výbornými studijními výsledky,“ říká Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche ČR.

Nyní je do projektu zapojeno již 14 středních škol, které jsou jednotlivými kraji určeny jako pilotní pro výuku automobilových oborů. Výuku budoucích odborníků podporuje také 34 autorizovaných servisů značek Volkswagen, Audi a SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, v nichž mohou studenti vykonávat odbornou praxi. Aktuálně probíhá odborné technické školení 120 pedagogů ve školicím středisku Porsche ČR v Kosmonosech se zaměřením na současné technologie v nejmodernějších automobilech. Další školení proběhnou v únoru na jednotlivých školách s předpokládanou účastí více než 200 pedagogů.

Nedílnou součástí tohoto vzdělávacího projektu je motivační program QHERO, do něhož se v pilotní fázi zaregistrovalo 530 studentů a 100 pedagogů. Díky originální mobilní aplikaci QHERO mohou studenti jednoduše a transparentně sbírat za své výkony ve škole a při praxi body, které pak mohou vyměnit za různé atraktivní odměny. Porsche ČR tak předala studentům na základě dosažených výsledků 450 atraktivních odměn z butiků značek Volkswagen, Audi a SEAT. V letošním školním roce se očekává minimálně 2500 registrovaných studentů a 350 pedagogů.

Pilotní fáze probíhala od září 2017 do června 2018 ve spolupráci se třemi školami - SOU Nové Strašecí, SOU Beroun-Hlinky a ISŠA Brno a třemi prodejci značek Volkswagen, Audi a SEAT. Podzimního školení v Kosmonosech se zúčastnilo 75 pedagogů a na přelomu ledna a února absolvovalo 50 pedagogů další školení v Brně. Specialisté z oblasti After Sales seznámili učitele s nejnovějšími trendy ve vývoji technologií a opravárenských procesů koncernu VW. Na odbornou praxi pod vedením vedoucích servisů ve společnostech AMOND Kladno, Autosalon Klokočka Praha a Porsche Inter Auto Brno docházelo 19 studentů. Importér a servisní partneři spolupracují v rámci projektu se školami i v dalších oblastech. Projekt je navíc zapojen do příprav celostátní soutěže Autoopravář junior.

Porsche Česká republika se projektem snaží motivovat studenty k aktivnímu zájmu o obor a praxi, a zajistit tak získávání dobře kvalifikovaných mladých pracovníků pro servisní síť Volkswagen, Audi a SEAT. Vývoj inovací, techniky a technologií totiž probíhá v automobilovém průmyslu velkým tempem. Mezi nejvýznamnější současné trendy patří elektrická mobilita, digitalizace a autonomní řízení. Proto jsou stále větší požadavky kladeny i na pracovníky servisní sítě Porsche ČR.
 
Publikováno: 23. 10. 2018 | Počet přečtení: 712