rossleor asseco murr

Doro pro seniory

Běžné mobily potřebám seniorů nevyhovují, protože mají příliš jemný displej, špatně se na nich čtou malé znaky a používají pro ně špatně slyšitelné frekvence vyzvánění i přenosu zvuku. Navíc se jim komplikované funkce špatně ovládají. Novinka Doro si ale poradí se zhoršeným sluchem i zrakem.

 

Zjednodušený smartphone Doro 8035 seniorům přizpůsobuje ergonomii i funkce na míru. Telefon nabízí všechny výhody klasických smartphonů, ale bez složitého ovládání a uzpůsobené jejich zdravotním omezením.

Opravdové problémy se sluchem většinou přicházejí okolo 60. roku věku. Doro 8035 při vyzvánění i přenosu hovoru nevyužívá běžné frekvence, které senioři neslyší, ale naopak frekvence pro ně dobře slyšitelné, tedy 500 až 250 Hz. Telefon nabízí také efektivní potlačení rušivého okolního hluku či přímou kompatibilitu s naslouchátky.

Klíčová je čitelnost displeje. Ten je v případě zrakových postižení či vad možné v nastavení jednoduše přizpůsobit. Proto lidé trpící různými zákaly či jinými poruchami zraku s omezenou schopností vnímat barvy, tak mohou telefony používat bez větších omezení.

SOS tlačítko

Nový model Doro 8035 má také zabudované speciální asistenční tlačítko pro případ nouze. Do SOS tlačítka si může majitel telefonu nahrát až 5 kontaktů svých nejbližších či lékaře, na které telefon při stisknutí SOS tlačítka volá. Pokud první kontakt v pořadí hovor nepřijme, telefon automaticky vytočí následující telefonní číslo a tak dále. Mobily zároveň rozešlou kontaktům SMS zprávy a GPS souřadnice aktuálního místa, kde se senior nachází.

Součástí telefonu je také aplikace My Doro Manager, která umožňuje důvěryhodným lidem, kteří od seniora dostanou přístup, ovládat telefon na dálku. Například vnuk tak může pomoci babičce nebo dědovi, když „ten telefon zase nefunguje“. Pomocí této služby je možné upravit jas displeje, zvuky, nastavení čísel rychlého vytáčení nebo tlačítko pro asistenci a řadu dalších.

 
Publikováno: 6. 11. 2018 | Počet přečtení: 670