asseco Aimtec murr

Chytrá aplikace Globus šetří zákazníkům čas

Poté, co už před pěti lety zavedl obchodní řetězec Globus jako první ve své branži technologii Scan&Go, představil nyní další technologickou novinku, která je součástí mnohem komplexnější služby, tentokrát z mobilního prostředí.

 

Zcela nová aplikace s názvem Můj Globus, která se opírá o zkušenosti nasbírané z pilotního provozu aplikace Scan&Go a je ke stažení na Google Play pro operační systémy Android a iOS, navazuje na skenery, které samozřejmě v hypermarketech zůstávají nadále (službu v současnosti využívají lidé 25 000krát za měsíc na každém hypermarketu), a vůbec poprvé propojuje celý sortiment s mobilním telefonem.

Jak uvedl jednatel Globusu Bronislav Matyšek, jde o čistě českou aplikaci vyvíjenou přímo na míru tuzemským zákazníkům.

„Mobilní aplikace Můj Globus má ambici být praktickým pomocníkem pro zákazníky a jejich rodiny. Pomocí určení polohy a inovované verze Scan&Go provází zákazníka od první myšlenky na nákup až po jeho zaplacení na pokladně a odvoz domů. Zákazník využívá sdílený nákupní seznam propojený s akčním letákem, výhodami Globus Bonus a také s inovovanou Scan&Go. Podobně robustní mobilní řešení nákupu v Česku dosud nebylo,“ říká Bronislav Matyšek.

Užitečný průvodce a pomocník

Aplikace je řešena tak, aby pomohla s celým nákupním procesem. „Během vývoje jsme se bavili s našimi zákazníky, a tak víme, že nákupní potřeba nevzniká najednou, ale postupně tím, jak rodina žije a zboží spotřebovává. V tom jim pomáhá právě sdílený nákupní seznam, kde si každý může přidat, co zrovna dochází a všichni členové rodiny o tom budou vědět,“ říká Jiří Budinský z Globusu. Současně je aplikace průvodcem při nákupu, umí totiž řadit zboží v nákupním seznamu podle toho, jak je umístěno v regálech, čímž zrychluje nákup a napomáhá tomu, aby zákazník nezapomněl něco ze seznamu nakoupit. Položky do nákupního seznamu lze doplnit jak písemně, tak i naskenováním EAN kódů zboží. Nákupní seznam také využívá personalizace a při vkládání položek na seznam nabízí produkty relevantní právě pro daného zákazníka. Současně se v aplikaci denně aktualizují ceny zboží a zákazníci tak mají okamžitý přehled. Ceny lze v aplikaci vyhledat nebo zjistit naskenováním EAN kódu konkrétního produktu.

Nejbližší budoucnost mobilní aplikace vidí Globus v propojení se službou Click&Go. „Přirozenou součástí aplikace bude možnost nakoupit v našem e-shopu, který jsme pilotně spustili minulý měsíc v hypermarketu na Zličíně,“ vysvětluje Bronislav Matyšek. Jde o službu, kde lze přes e-shop vybírat z počtu tisíců položek, který se neustále zvyšuje, nakoupit a zboží pak v hypermarketu vyzvednout na místě označeném Click&Go. O dalším konkrétním rozšiřování služby Click&Go společně s e-shopem se bude rozhodovat začátkem příštího roku.

Dokonalý přehled o nákupu

Ve své první verzi zahrnuje aplikace nejdůležitější služby Globusu a vylepšuje je o specificky mobilní funkce (nákupní seznam, který lze napsat, či vytvořit pomocí naskenování EAN kódů a sdílet s rodinou či přáteli). Hned od začátku tak bude zákazníkům k dispozici správa jejich účtu Globus Bonus včetně věrnostní karty a

kuponů, které půjde uplatnit rovnou z displeje telefonu. Aplikace nabídne i aktualizovanou podobu služby Scan&Go, která během nákupu umožní nahlížet do nákupního seznamu a přidávat zboží do nákupního košíku bez nutnosti vykládat je před placením na pokladní pás. Obsahuje i praktické informace, jako přehled akčního zboží, ceny pohonných hmot a služeb na čerpacích stanicích, nebo denní menu restaurací Globus.

 
Publikováno: 16. 11. 2018 | Počet přečtení: 700