asseco Aimtec murr

Montážní linka pro PHA Czech

Rockwell Automation dostal poptávku od české pobočky korejské společnosti PHA na vývoj kompletního řídicího systému pro zakázkovou montážní linku dveřních modulů a výstupní kontrolní stanice.

 

Jde v pořadí již o pátou montážní linku, kterou Rockwell Automation (RA) pro PHA vyvíjí. Za den musí umožnit výrobu 850 sad automobilových dveří, a také musí disponovat flexibilitou pro zvětšení objemu výroby až na 1000 sad za den. Je to rovněž první linka na dveřní moduly postavená na bázi pásového dopravníku, který posouvá panely na paletách, přičemž operátoři zůstávají na místě. PHA kromě toho požadovala zvýšit úroveň jakosti a zavést různé kroky pro optimalizaci procesu vycházející ze zkušeností z předchozích instalací i nových norem, včetně komplexního řešení bezpečnosti strojů a osob.

Kompletní montážní linka se skládá ze dvou větví pásů unášejících přední a zadní dveřní moduly. Ty se následně paralelně pomocí identické sekvence smontují. Poté výstupní kontrolní stanice provedou kompletní test funkčnosti dveřního modulu i kontrolu hlučnosti motoru.

Programovatelné automatizační procesory ControlLogix sbírají, shromažďují a řídí veškeré signály z různých montážních stanic pomocí konfigurovatelných přepínačů Allen- Bradley Stratix a modulů Allen-Bradley POINT I/O zapojených v síti EtherNet/IP. Tím se řeší problém velkých vzájemných vzdáleností, včetně primárního dopravníku dlouhého 15 m. Ve zkušebních stanicích na konci linky jsou použity čtyři programovatelné automatizační procesory Allen-Bradley CompactLogix, dva v odhlučněných komorách a dva na výstupní kontrole. Programovatelný automatizační procesor dohlíží i na robota tvořícího součást linky.

Bezpečnostní infrastruktura linky splňuje všechny lokální bezpečnostní požadavky, obsahuje řadu vzájemně propojených bezpečnostních bran Allen-Bradley s nouzovým zastavením u každé stanice, přičemž vše je sériově propojeno se sériovými relé v hlavní řídicí skříni.

Po schválení mechanické konstrukce se čtyři programátoři z pražské kanceláře RA začali zabývat aplikací softwaru. Pro vizualizaci použili program Studio 5000. Každá stanice je vybavena zvláštním All in one PC s dotykovým panelem (na hlavní lince je jich 18 a na samostatných testovacích stanicích 11), na nichž běží aplikace v C++. Další vizualizace a řízení hlavního dopravníku zajišťují dvě operátorská rozhraní Allen-Bradley PanelView Plus. Integrated Architecture od RA přinesla flexibilnější a otevřenější platformu pro vzdálené řešení problémů a lokální údržbu.

 
Publikováno: 29. 11. 2018 | Počet přečtení: 638