asseco Aimtec murr

Siemens zmodernizuje londýnské metro. Podílet se budou i Češi

Invaze na britské ostrovy, o níž se Německo marně snažilo během války, se nyní podařila v dobách mírových - brexit nebrexit - společnosti Siemens. Její divize Mobility dodá téměř stovku vagonů pro londýnské metro v rámci největší zakázky, kterou kdy firma ve Velké Británii získala.

 
Kontrakt v hodnotě 1,5 mld. GBP (1,54 mld. eur) zahrnuje 94 nových elektrických jednotek metra tzv. „Tube”. Soupravy metra, na jejichž konstrukci se bude podílet i český tým vývojářů, nahradí stávající vozy ze 70. let minulého století. První z nich budou dodány v roce 2023. Nová vozidla jsou součástí upgrade programu „Deep Tube“, který obsahuje linky Piccadilly, Bakerloo, Central a Waterloo & City a vlaky budou obsluhovat linku Piccadilly, na níž pomohou vypořádat se s přeplňováním souprav kvůli neustále početnější populaci. Do roku 2026 se na lince Piccadilly, kterou denně využívá 700 000 cestujících, očekává v době špičky navýšení kapacity (z 24 až na 27 vlaků za hodinu), interval mezi vlaky bude v nejvytíženějších časech přepravní špičky 135 sekund.

Moderní vozy metra, které mají základ v řadě Inspiro, nabízejí podstatně lepší podmínky pro cestování a více pohodlí. Vozy jsou prostornější, mají široké dveře, jsou průchozí a plně klimatizované. Informační systém uvnitř vozů pomůže pasažérům snadněji plánovat další cíl cesty.

V rámci servisní smlouvy bude společnost Siemens Mobility zodpovědná za dodávky náhradních dílů po dobu 5 let, počínaje uváděním prvních vozidel do provozu. Zároveň bude poskytovat technickou podporu po celou dobu životnosti vozidel i po skončení garanční doby. Dále si zákazník, London Underground (LUL), dceřiná společnost firmy Transport for London (TfL), zodpovědná za městskou železniční síť britského hlavního města, objednal také digitální služby založené na platformě Siemens Railigent.
 
Publikováno: 4. 12. 2018 | Počet přečtení: 727