rossleor asseco murr

Preventan již 20 let podporuje imunitu

Preventan je řada doplňků stravy obchodní značky Farmax a v letošním roce slaví kulaté výročí od svého uvedení na trh. Během dvaceti let se portfolio z původní jedné varianty rozšířilo na čtyři druhy. Dnes se Preventan prodává i na zahraničních trzích a jeho celkové prodeje atakují hranici deseti milionů balení.

 

Doplněk stravy Preventan napomáhá správné funkci imunity díky obsahu unikátní směsi biologicky aktivních látek a vitaminu C. Podporuje obranyschopnost organismu a je vhodný také při fyzickém i duševním vyčerpání. Aktivní složka ProteQuine je tvořena řadou lidskému organismu přirozených látek jako jsou aminokyseliny, proteiny, oligopeptidy a nukleotidy, které aktivují imunitní systém přímo na sliznicích, čímž se Preventan liší od většiny dostupných produktů na podporu imunity. ProteQuine je patentovanou látkou vyvinutou českými imunology, která se dodnes vyrábí v Hradci Králové, stejně tak jako celý Preventan.

„Imunitní systém, obranný mechanismus organismu, jež člověka brání před patogeny, se kterými přichází do kontaktu, je každodenně oslabován vlivem smogu, radioaktivního záření, ale i únavy a stresu. Působení těchto negativních faktorů se jen těžko vyhýbáme, stále častěji tak dochází k oslabení imunity a v důsledku pak k nárůstu nemocnosti. Proto nás těší, že už 20 let pomáháme posilovat imunitu nejen české populace a bojovat tak proti vyšší nemocnosti obyvatelstva,“ říká MUDr. Lukáš Jirka, generální ředitel společnosti Neuraxpharm Bohemia.

Historie Preventanu, jak je dnes znám, se datuje od 14. 12. 1998, kdy bylo Ministerstvem zdravotnictví ČR vydáno Rozhodnutí o souhlasu s uvedením doplňku stravy s názvem Preventan na trh. Krátce po svém uvedení na trh se Preventan stal oblíbeným produktem velkých podniků, které jej poskytovaly svým zaměstnancům, u nichž pak pozorovaly nižší nemocnost. Odborné studie dokládají, že při užívání Preventanu dochází k nárůstu sekrečního Imunoglobulinu A, jedné ze základních imunitních látek v lidském těle, až o 60 %.

Jelikož se Preventanu v Čechách daří – například v letošním roce bude prodej atakovat 500 000 balení – rozhodla se společnost expandovat za hranice. V roce 2005 se začal Preventan prodávat na Slovensku, v roce 2007 dobyly doplňky stravy s ledním medvědem na obale Polsko a pobaltské státy a v roce 2011 se Preventan objevil na pultech lékáren i v Maďarsku.

Z původní jedné varianty se během let Preventan postupně rozrostl na čtyři, z nichž každou nabízí v několika příchutích. Zatímco Preventan Clasic slouží k celoroční podpoře imunity, Preventan Akut pomáhá jako záchranná brzda při akutních potížích. Čtyřnásobnou sílu při prvních známkách únavy dodává Preventan Quattro a dětem od tří let je určen Preventan Junior.

„Nikdy jsem nepochyboval o tom, že tento výhradně český produkt bude patřit dlouhodobě k nejúspěšnějším produktům na podporu imunity dospělých a dětí.

Dodnes jde o jedinečný doplněk stravy, který stále nemá na farmaceutickém trhu adekvátní náhradu. Nicméně to, že o dvacet let později dosáhne na 10 milionů prodaných balení, překvapilo nakonec nás všechny, kteří o Preventan v rámci přísných farmaceutických kritérií neustále pečujeme a rozvíjíme ho. Za úspěchem značky Preventan, jako vždy, samozřejmě stojí v první řadě lidé. Jsem rád, že někteří kolegové, kteří stáli u zrodu Preventanu, v naší společnosti stále pracují,“ uzavírá MUDr. Lukáš Jirka.

 
Publikováno: 4. 12. 2018 | Počet přečtení: 871