asseco Aimtec murr

V Německu už jezdí vodíkové vlaky

V německém městě Bremervörde zahájila oficiální provoz vlaková souprava poháněná vodíkovými palivovými články. Šlo o světovou premiéru technologie tohoto typu na železnici. Souprava Coradia iLint firmy Alstom dokáže převádět vodík a kyslík na elektřinu pohánějící vlak, čímž lze snížit emise škodlivin v běžném provozu na nulu.

 
Zemské vládě Dolního Saska se na tento projekt podařilo získat podpůrné finanční prostředky ze spolkového Národního programu na podporu inovací v oblasti využívání vodíku a technologií na bázi palivových článků. Vlaky Coradia iLint poháněné vodíkovými palivovými články budou ve službách dopravní firmy Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG) a železničního dopravního podniku Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser (evb) jezdit na 100 km dlouhé trase z Cuxhavenu přes Bremerhaven až do Buxtehude a nahradí zde dosavadní dieselové soupravy.

Palivo budou tyto nové soupravy dočerpávat na mobilní plnicí stanici, jež je k dispozici na trase uvedené železniční linky. Na nádraží v Bremervörde tak bude možné z ocelového kontejneru doplňovat vodík přímo do projíždějících vlakových linek. Díky až 1000km dojezdu budou moci vlakové soupravy Coradia iLint na jedno doplnění paliva jezdit (s ohledem na stávající frekvenci linek) po celý den. Existují už i plány na zřízení pevně instalované plnicí stanice, která má být vybudována podél uvedené železniční trasy. Do provozu bude uvedena v roce 2021, tedy v době, kdy bude už výrobcem dodáno dalších 14 těchto souprav s pohonem na vodíkové palivové články.
 
Publikováno: 7. 12. 2018 | Počet přečtení: 892