asseco Aimtec murr

Hledání ojetin z mobilních zařízení roste

K výběru ojetého vozu se stále častěji využívají mobilní zařízení, jako web nebo mobilní aplikace. Dostupnost, ovladatelnost a funkce uživatelům usnadňují výběr do takové míry, že začínají mobilní přístup upřednostňovat před stacionárními počítači. Návštěvnost webových stránek autobazarů prostřednictvím mobilních zařízení se meziročně zvýšila o desítky procent.

 

To potvrzuje i u nás největší prodejce ojetých automobilů, společnost AAA Auto, která mobilní aplikaci spustila v roce 2014. Za první rok fungování si aplikaci stáhlo 70 000 uživatelů chytrých telefonů s operačními systémy Android a iOS od Applu. Meziměsíční růst počtu stažení tehdy činil zhruba 10 %. Aktuální meziroční srovnání za uplynulý rok nyní potvrzuje nový trend. Zatímco v říjnu 2017 si prostřednictvím aplikace či mobilního webu automobily vybíralo 801 850 uživatelů, v letošním roce návštěvníci pokořili milionovou hranici. Na konci října už to bylo 1 240 597 uživatelů, a do konce roku jich pravděpodobně bude až 1,5 milionu.

„Statistiky a související telefonický průzkum mezi zákazníky ukazují, že si zájemci o koupi vozu stahují aplikaci vždy, když pořízení nového vozu aktuálně řeší. Stoupající trend výběru vozu prostřednictvím mobilního zařízení však není patrný pouze v tuzemsku, stejnou situaci jsme zaznamenali i ve všech zbylých zemích, kde naše společnost působí, tedy na Slovensku, v Polsku i v Maďarsku,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a dodává: „Žádný jiný způsob výběru ojetého automobilu na webu nyní neroste tak rychle, jako vyhledávání přes chytré mobilní telefony a tablety.“

Její slova potvrzují i statistiky. Meziroční nárůst počtu hledání z mobilních zařízení v ČR činil 54,7 %, na Slovensku 46,1 %, a to z 520 725 na 761 070 uživatelů a maďarští zájemci vyhledávali více o 54,7 %. Mezi nejvíce vyhledávané značky u nás patří vozy značky Škoda. Na druhé příčce figuruje Volkswagen, třetí pozici ovládla značka Ford. Oproti roku 2017 vystřídalo BMW na čtvrtém místě (loni pátý) Hyundai, Top 5 uzavírá Audi. Jedničkou je značka Škoda ještě na Slovensku, v Polsku a Maďarsku obsadila páté, respektive šesté místo. V obou zmíněných zemích patří první pozice značce Opel.

 
Publikováno: 21. 12. 2018 | Počet přečtení: 709