asseco Aimtec murr

Citroën oslaví 100leté výročí v duchu svého zakladatele

Při přípravě oslav tohoto výjimečného výročí si organizátoři položili otázku: jak by asi chtěl zakladatel značky André Citroën sám oslavit 100 let své značky? Není pochyb o tom, že tento vizionář a vynálezce moderní komunikace (osvětlení Eiffelovky, průkopnické výpravy atd.) by si nepřál žádné běžné oslavy… Celý rok 2019 tak bude protkán akcemi a oslavami s mezinárodním rozměrem.

 

Oslavy proběhnou po celém světě a po celý rok 2019. Citroën oslavuje 100 let značky, která se vždy inspirovala lidmi a jejich způsobem života.

= RETROMOBILE 2019 (6.–10. února, Paříž, výstaviště Porte de Versailles) - Na toto oblíbené setkání milovníku automobilové historie Citroën připravil speciální stánek oslavující 100 let značky, kde bude vystaveno 30 legendárních modelů rozdělených do 3 skupin:

1. - 10 sériových vozů: Type A 10 HP, C3 5 HP, Traction Avant, Type H, 2 CV, DS 21 Pallas, Méhari, CX 25 Prestige, C6, Nové SUV C5 Aircross.

2. - 10 koncepčních vozů: C10, GS Camargue, Karin, Activa 1, Xanae, Osmose, C-Métisse, GTbyCitroën, Tubik, CXPERIENCE.

3. - 10 závodních vozů: Scarabée d’Or (Zlatý skarabeus), Petite Rosalie (Malá Rosalie), DS 21 z Marocké rallye 1969, SM z Marocké rallye 1971, 2 CV z Raid Afrique, ZX Rallye Raid, Xsara Kit Car, C4 WRC, C-Elysée WTCC, C3 WRC.

Při této příležitosti bude vydán speciální sběratelský katalog s historií těchto 30 modelů. DE GÉNÉRATION EN GÉNÉRATION (Z generace na generaci) od května na sociálních sítích: Vzhledem k tomu, že oslava výročí se neobejde bez připomenutí neochvějné podpory jejích nejvěrnějších zástupců, věnuje jim Citroën originální video: DE GÉNÉRATION EN GÉNÉRATION. Jaký je její princip? Rodiny, podniky a prodejci po celém světě, kteří jsou po generace značce Citroën věrní, promluví o své jedinečné oddanosti. Rozhovory, které budou ke zhlédnutí na sociálních sítích, ukáží, jaké nadšení vyvolává Citroën po celém světě.

= STREET BURST DAY (červen, tajné místo…) - protože vůbec první Citroën (Type A) byl představen v Paříži v červnu 1919, značka si zvolila právě tento měsíc pro jedinečnou narozeninovou akci STREET BURST DAY. Název je fonetickou hříčku se slovem „Bithday“ a půjde o světovou premiéru, kdy značka zabere v noci ulici a zaparkuje zde 100 vozů Citroën zastupujících 100 let značky: modely od sběratelů a z muzea Conservatoire, ale také koncepční vozy... Pro kolemjdoucí to bude bezpochyby překvapení, mimořádná výstava bude zdarma. A ti, kteří se na ni nedostanou, ji budou moci sledovat na sociálních sítích.

= LE RASSEMBLEMENT DU SIÈCLE – Setkání staletí (19.–21. července, Ferté-Vidame) - jde o vyvrcholení oslav, které iniciovali sběratelé značky (Amicale Citroën

& DS France) ve spolupráci se sdružením Aventure Peugeot Citroën DS. Konat se bude na legendárním testovacím okruhu Ferté-Vidame (historické tajné místo, kde se vyvíjel především model 2CV). Toto mezinárodní setkání sběratelů slibuje, že se zapíše do historie více než 11 000 sběrateli, téměř 5000 vystavenými vozy a až 50 000 návštěvníky očekávanými během tří dnů. Značka akci aktivně podpoří prostřednictvím speciální výstavy. Více na stránkách sdružení CCC: https://citroencc.com

100 let vizionářské značky

Oslava je také oslavou značky, která se nikdy nepřestala dívat do budoucnosti a vždy přicházela s inovativními řešeními splňujícími očekávání každé epochy. Sté výročí založení tak bude pro značku příležitostí, aby odhalila svou vizi budoucnosti automobilismu a představila dva zcela nové koncepční vozy: První bude odhalen v únoru a ve světové premiéře vystaven na ženevském autosalonu a bude demonstrovat, jak Citroën chápe budoucnost městské mobility. Druhý vůz bude odhalen v květnu a svou světovou premiéru si odbude na konferenci VivaTech v Paříži. V tomto případě půjde o ztělesnění ultrakomfortu podle Citroënu.

100 let ikonické značky

Oslava stého výročí značky Citroën je konečně oslavou více než jen značky. Je to pocta populární ikoně, symbolu odvahy, kreativity a francouzského způsobu života. Po celém světě je známá svými legendárními automobily, jedinečným způsobem komunikace a sportovními úspěchy. To vše formovalo po dobu 100 let jedinečnou identitu značky Citroën a oslava stého výročí bude i jejich oslavou:

- Nová verze reklamní kampaně - Reklamní kampaň přichází s novou verzí. Součástí jsou i nezapomenutelné osobnosti historie značky: slavný reklamní tvůrce Jacques Séguéla na palubě DS, ale také Sébastien Loeb ve svém voze Xsara WRC. Dlouhá verze nového mezinárodního klipu je k vidění na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Dd-K_ESteOo&feature=youtu.be

- Sběratelská edice „ORIGINS“ (od května) - jde o speciální řadu modelů vyvinutou pro sté výročí značky, která bude v nabídce po celém světě. K dispozici budou modely Citroën C1, C3, kompaktní SUV C3 Aircross, Nový hatchback C4 Cactus, C4/Grand C4 SpaceTourer a C-Elysée. Sběratelská edice „Origins“ vyniká zejména specifickými odstíny a materiály, především bronzovými prvky, stejná barva se objevuje i na znaku „Origins since 1919“, který zdobí karoserii.

- Virtuální muzeum „CITROËN ORIGINS“ (od ledna) - Speciální stránky www.citroenorigins.cz, které byly spuštěny v roce 2016, jsou dostupné již ve více než 40 zemích a ve 23 jazycích. Toto virtuální muzeum nabídne v roce 2019 hned 5 nových modelů, představených ve 3D a se zvukem, celkově tak bude k vidění 79 vozů.

- Nové produkty a hračky (od ledna) - „Táta, Máma, Citroën“: André Citroën si přál, aby toto byla 3 první slova, která se děti naučí říkat, když ve 20. letech uvedl na trh řadu hraček Citroën. Na tu dobu šlo o nevídaný nápad, jehož hlavním cílem bylo, aby děti doma slýchaly jméno značky již od nejmenšího věku. Značka se rozhodla k 100. výročí tuto jeho iniciativu připomenout a uvádí na trh novou řadu produktů, které vizuálně připomínají grafiku Citroënu z 20. let: smaltované hrnky, karetní hry, pexeso a dokonce i 100 % Citroën vydání slavné hry Monopoly! Kromě toho uvede na trh miniatury starých modelů, které dodnes nebyly v nabídce k dispozici, stejně jako různá dárková balení určená pro sběratele.

- Obchodní síť v barvách oslav (od ledna) - Prodejní síť Citroën se po celém světě zbarví zvenku i vevnitř showroomů do barev oslav 100. výročí značky, s využitím scénografické koncepce speciálně navržené pro tuto příležitost. Na orientačních značeních, vlajkách, bannerech, totemech i lepicích fóliích se objeví téma loga Citroën „Origins since 1919“ včetně bronzového rastru. V tomto duchu byla vytvořena také 3D socha „100 ANS“ („Sto let“).

- Sběratelská kniha „100 ANS DE PUBLICITÉ CITROËN“ (100 let reklamy Citroën) (duben)
- Citroën není 100 let znám jen svým know-how“, ale i svou reklamou, kterou André Citroën povýšil na umění. V době, kdy se konkurenti věnovali propagaci, on již nabízel moderní reklamu: osvětlení Eiffelovky, expedice polopásových vozů, dopravní značky, hračky... Pro zvýšení povědomí jeho značky byly dobré všechny prostředky. Tato kultura odvážné komunikace zůstala v DNA značky pevně zakotvena. K této jedinečné historii se vrací v knize „Sto let reklamy Citroën“, vydané u příležitosti výročí. Krásná a bohatě ilustrovaná kniha vyjde ve Francii na konci března a bude k dispozici i v angličtině a čínštině.

- Citroën Racing slaví 100 let sportovních úspěchů - Citroën neustále dokazuje svou náklonnost k překonávání rekordů a k dobrodružství, od prvního přejezdu Sahary, který zorganizoval André Citroën, po mistrovství světa v rallye WRC. Tým Citroën Racing se tak na oslavy stého výročí podívá z tohoto pohledu, a to prostřednictvím různých iniciativ, jako je nový design C3 WRC v barvách oslav, který se představí v lednu na autosalonu v Birminghamu, krátký film o historii závodů s účastí Citroënu, jehož premiéra proběhne na výstavě Rétromobile (únor), dále zcela nový díl internetové série „Little Big Racing“ verze „vintage“ atd.

 
Publikováno: 14. 1. 2019 | Počet přečtení: 928