asseco Aimtec murr

Parker pohání řízení Tatry Aleše Lopraise

  Zubové čerpadlo, neboli zubová pumpa (servopumpa), firmy Parker je nedílnou součástí závodního vozu Tatra Queen 69 REBORN stáje Instafores Loprais Team z Frenštátu pod Radhoštěm, závodníka Aleše Lopraise. Testem ohně si prošla při loňském pouštním závodě Dakar 2018 a také během Marocco Desert Challenge 2018, kterou Aleš Loprais se svým vozem vyhrál.

 

Zubové čerpadlo se u nákladních vozů používá u posilovače řízení, kde pohání hydraulickou kapalinu do posilovače a vůz je pak velmi snadno ovladatelný. Pokud se porouchá, dojde ve většině případů k zablokování řízení. Vozidlo se stane neovladatelným, což může vést k vážné kolizi.
Po úspěších v minulém roce a dalších náročných testech vyrazil vůz Tatra Queen 69 REBORN i s celým týmem a řidičem Alešem Lopraisem, na cestu do Jižní Ameriky, kde se mu podařilo v silné konkurenci závodníků v nejslavnější rallye Dakar 2019 dojet na skvělém 5. místě.


Nejnáročnější pro Tatru a zubové čerpadlo byly v Jižní Americe teploty. Pokud je velké teplo, stává se, že se zubové čerpadlo zasekne nebo praskne a zablokuje tak řízení, což při kolosu, jakým Tatra je, může mít vážné následky. Právě s touto situací se několikrát v minulosti osobně setkal i Aleš Loprais, naštěstí bez vážných následků.
Servopumpu firmy Parker PGP620/PGP515 si tým Instafores Lopreis vybral právě proto, že má na rozdíl od konkurence optimální nastavení rychlosti průtoku kapaliny, množství oleje a teploty a navíc je vybavena chlazením, takže zvládá i extrémní teploty. Její robustní konstrukce umožňuje použití i v těch nejnáročnějších podmínkách jako panují při závodech typu Dakar nebo Marocco Desert.

 
Publikováno: 23. 1. 2019 | Počet přečtení: 757