asseco Aimtec murr

RegioJet pořídí nové vlaky z Polska

Největší ryze soukromý osobní železniční dopravce ve střední Evropě, RegioJet, a polský výrobce železniční techniky i PESA Bydgoszcz podepsali smlouvu o dodávce sedmi nových nízkopodlažních souprav elektrické trakce.

 

Jde o zajištění provozu krajem objednávaných regionálních spojů v Ústeckém kraji. Celková hodnota zakázky je více než půl miliardy Kč.

„Provoz nových elektrických souprav bude úspornější a zároveň výrazně šetrnější k životnímu prostředí. Cestující se mohou těšit na nové služby, jako je např. internet zdarma, a větší pohodlí při cestování. Jsme přesvědčeni, že nová kvalita služeb bude znamenat nárůst počtu cestujících využívajících ekologičtější železniční dopravu,“ komentoval dohodu majitel společnosti RegioJet Radim Jančura.

Krzysztof Sędzikowski, prezident společnosti PESA Bydgoszcz, k tomu dodává: „Před 8 lety jsme v Praze podepsali smlouvu o dodávkách prvních motorových jednotek PESA LINK pro český trh. Přes Českou republiku se jednotky LINK následně rozjely po Evropě a vozí cestující třeba v Německu. V jistém slova smyslu je tak Česká republika pro společnost PESA vstupní branou na další náročné evropské trhy.“

Pořizované jednotky PESA Elf.eu jsou dvoučlánkové soupravy elektrické trakce s napájením pro stejnosměrnou a střídavou trakci, takže jsou připraveny i na připravované přepnutí stejnosměrné napájecí soustavy na střídavou v síti SŽDC. Soupravy jsou plně bezbariérové - vozidlo je nízkopodlažní, nástupní dveře jsou vybaveny asistenčním schůdkem a ochranou proti sevření.

Interiér je klimatizovaný a prostor pro cestující je vybaven zásuvkami pro 230 V. Vozidla disponují sítí Wi-Fi pro připojení na internet. Ve vozidle je zajištěno WC pro osoby s omezenou schopností pohybu, soupravy také umožňují přepravu dětských kočárků a jízdních kol. Souprava je vybavena akustickým a vizuálním informačním systémem pro hlášení zastávek a dalších dopravních informací pomocí palubního počítače, ale výrazné zlepšení komfortu pocítí cestující i během samotné jízdy díky dvounápravovým podvozkům a kvalitnímu systému odpružení.

RegioJet počítá s postupným nasazováním souprav do zkušebního provozu ve druhém pololetí roku 2021, aby plné zahájení jejich provozu mohlo proběhnout od změny jízdního řádu v prosinci 2021 s tím, že do té doby – v souladu se smlouvou – zajistí v přechodném období provoz na uvedených tratích dvoučlánkovými motorovými jednotkami řady 628 pořízenými od německých drah DB Regio.

RegioJet také zahájil nábor nových zaměstnanců pro nové spoje, a to nejen v Ústeckém kraji, ale i pro zajištění provozu rychlíkové linky R8 Brno – Ostrava – Bohumín, kde také začnou vlaky RegioJet jezdit od prosince 2019.

Společnost bude mít za rok 2018, kdy žluté vlaky přepravily na všech svých linkách 9,7 mil. cestujících, rekordní hospodářské výsledky. Loni také nasadil RegioJet do provozu nová vozidla v hodnotě stovek milionů Kč - jde především o čtyři vícesystémové lokomotivy Bombardier TRAXX a dále nové vozy Astra. Pořizování a nasazování nové vozové techniky bude pokračovat i letos, kdy RegioJet plánuje nasazení dalších nových více systémových lokomotiv do provozu – stejně jako dalších nových vozů Astra. Firma má připravené další nákupy a rekonstrukce vozů v hodnotě přes 1 mld. Kč, které chce začít realizovat během následujících 2-3 let.

 
Publikováno: 8. 3. 2019 | Počet přečtení: 814