asseco Aimtec murr

Evropská komise zahájila konzultaci o jednotném celoevropském telefonním čísle pro podniky z EU

  Začátkem prosince loňského roku zahájila Evropská komise veřejnou konzultaci, v níž se podniků, spotřebitelů, telekomunikačních operátorů a veřejných orgánů ptá, zda by považovali za výhodné, kdyby podniky mohly ve všech členských státech EU používat stejné číslo. Komise se přitom domnívá, že tato celoevropská čísla by mohla posílit jednotný trh v EU, jak to uvádí i Digitální agenda pro Evropu z května loňského roku.

 

 

Jednotné telefonní číslo by přineslo faktický efekt pro firmy v tom, že díky němu by podniky z EU mohly své produkty a služby snáze nabízet v přeshraničním měřítku. Spotřebitelům by na druhé straně bez ohledu na to, v jakém členském státě se nachází, usnadnila přístup k poprodejním a zákaznickým službám. V současnosti je situace taková, že podniky musí mít jiné telefonní číslo v každém členském státě, v němž mají zákazníky, což obecně brzdí rozvoj celoevropských zákaznických služeb. V každém členském státě, v němž firmy působí, tak musí využívat různá národní nebo speciální „podnikatelská“ čísla, např. začínající kódem 0800. To se podnikům i spotřebitelům prodražuje a brání rozvoji jednotného trhu v EU.
                                                                                                       

                                                                             Více v čísle TM 01/2011


 
Publikováno: 5. 2. 2011 | Počet přečtení: 1789