Koncept vozíku pro efektivní výrobní logistiku
Nová koncepce vozíku Trolley Supply Truck od společnosti Linde Material Handling kombinuje výhody logistického vláčku a manipulačního vozíku. Návrh je založen na konceptu Linde matrix, ve kterém ovládání a pohonná jednotka pocházejí z modulárního stavebního systému Linde pro skladové vozíky.
Zcela nová je nákladová část, která má tvar nosníkového vozíku s řízenými koly. Trolley Supply Truck umožňuje při přepravě materiálu na výrobní linky zvýšení efektivity až o 30 %.
„Vozík Trolley Supply Truck jsme poprvé představili jako prototyp na zákaznickém veletrhu World of Material Handling 2018 a zaznamenali jsme velmi pozitivní ohlasy,“ vysvětluje Ralf Knaut, Project Manager Special Solutions z Linde MH.
Délkou 4 m, výškou 2,36 m a šířkou pouze 1,28 m je nový přepravní vozík extrémně kompaktní. Postačí mu jízdní dráha široká pouze 1,88 metru, a to včetně bezpečnostní vzdálenosti 30 cm na obou stranách. Pokud trasa obsahuje zatáčky, zvládne zatočit v pravém úhlu v prostoru o šířce 2,30 m. Směrovou stabilitu při jízdě na rovině i v zatáčkách zajišťují elektricky řízená kola v přední i zadní části. Nosič nákladu ve tvaru U umí přepravit nejrůznější typy přepravních jednotek na díly nebo zboží.
„Mnoho našiš zákazníků realizovalo zásobování výroby bez použití vysokozdvižných vozíků, jen za pomoci tahačů nebo logistických vláčků,” vysvětluje Ralf Knaut. „Vláčky sestávající z tahačů a přívěsných vozíčků jsou výhodné zejména v horizontální přepravě materiálu. Jsou nakládány a vykládány z boku, proto vyžadují méně prostoru než běžný vysokozdvižný vozík a mohou během jedné cesty přepravovat větší množství materiálu. Nicméně půdorysné rozložení výrobních prostor nevyhovuje vždy požadavkům na řešení tímto typem přepravy," upozorňuje Ralf Knaut. Zdroj materiálu nebo cíl dodávky je např. umístěn na stísněných uzavřených koncích haly, které nejsou pro logistické vláčky přístupné. Zde pak přichází ke slovu vozík Trolley Supply Truck. Doplňuje provoz logistického vláčku Linde a zajišťuje další optimalizaci na krátkých a středních přepravních vzdálenostech.