rossleor asseco murr

Neobyčejné příběhy z historie automobilky Škoda

Oblíbené přednášky z cyklu „Neobyčejné příběhy z historie automobilky“ ve Škoda Muzeu pokračují jarní sérií, která odstartovala v dubnu. Na své si přijdou příznivci motoristického sportu a designu. Pozornost bude věnována i historii výrobního závodu v Kvasinách a zajímavým milníkům vývojové řady Laurin & Klement/ŠKODA s alternativními pohony.

 

2. dubna – Designové perly ze závodní historie

Michal Velebný s Danielem Petrem (přední znalci angažmá mladoboleslavské automobilky na poli motorsportu) ukáží na vybraných vozech, jak se měnil pohled konstruktérů na estetiku a účelnost karoserií soutěžních či závodních speciálů. Podrobněji se budou věnovat vozům L&K FCR, ŠKODA POPULAR Special, ŠKODA Sport, Supersport, Š 1100 OHC, Spider či FABIA WRC. Návštěvníci se dozvědí, jakou roli sehrál vývoj technických předpisů, či nakolik se do výsledných tvarů karoserií promítly nové poznatky v oboru aerodynamiky.

7. května – 70 let s okřídleným šípem

V říjnu uplyne 70 let od chvíle, kdy se továrna v Kvasinách stala součástí rodiny výrobních závodů značky ŠKODA. V roce 1949 se přitom již mohla pochlubit 15letou tradicí v produkci automobilových karoserií. Autorem této přednášky bude Bohuslav Čtvrtečka, jehož rodina je s historií výroby v Kvasinách dlouhodobě spojena. Návštěvníci se seznámí nejen se základními informacemi o jednotlivých etapách vývoje závodu, ale také se mohou těšit na řadu zajímavostí i na specifický osobní pohled pamětníka.

11. června – Alternativní pohony

Škoda patří k aktivním hráčům na poli transformace individuální mobility, kde se stále větší pozornost věnuje elektromobilům a hybridním koncepcím. Opírá se přitom o technickou kompetenci, sahající až k prvnímu hybridnímu vozu L&K E „Křižík“ z roku 1908. Později vznikla i řada ryze elektrických vozidel v osobním či užitkovém provedení. V automobilech s okřídleným šípem se však uplatnila také alternativní paliva jako dřevoplyn nebo svítiplyn, LPG a aktuálně používané palivo CNG. Pohled do historie zprostředkuje historik a archivář Lukáš Nachtmann, současný vývoj stejně jako perspektivy dalšího směřování značky představí Martin Hrdlička, vedoucí vývoje podvozku a agregátu ŠKODA AUTO.

Vstup na všechny uvedené přednášky je zdarma a bez předchozí rezervace, v sále L&K Fórum s dostatečnou kapacitou začínají ve výše uvedených termínech vždy v 17:30 hodin. ŠKODA Muzeum se nachází na třídě Václava Klementa 294 v Mladé Boleslavi.

 
Publikováno: 4. 4. 2019 | Počet přečtení: 697