rossleor asseco murr

Studie s dojezdem až 500 km na elektrický pohon

Plně elektrická studie ŠKODA VISION iV nabízí konkrétní pohled na elektrickou budoucnost značky Škoda. SUV s karoserií kupé je první vůz české automobilky na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu VW. Do konce roku 2022 chce automobilka představit po celém světě celkem 10 elektrických vozů.

 

Počátek éry elektromobility ŠKODA AUTO je spojen s největším investičním programem v její historii. V následujících čtyřech letech investuje celkem čtyři miliardy eur do alternativních pohonů a nových služeb v oblasti mobility.

Výrazné linie studie VISION iV již naznačují moderní a sebevědomý vzhled budoucích elektromobilů Škoda. Minimalistický vzhled ukazuje, jak jednoduché ovládání budou elektrické vozy mít. Délka studie činí 4665 mm, šířka 1926 mm a výška 1613 mm. Rozvor je 2765 mm. Dveře již nemají kliky a otevírají se automaticky dotykem. Místo klasických vnějších zrcátek má studie kamery.

Výrazný vzhled interiéru

Designéři využili chybějící středový tunel k překvapivému uspořádání přístrojové desky a středové konzole. Vznikl tak velmi prostorný interiér. Nejnižší část vícevrstvého uspořádání interiéru mezi řidičem a spolujezdcem nabízí mnoho odkládacích míst. Nad ní se nachází pohyblivá středová konzole, na které jsou ovládací prvky a kde je také místo pro dva mobilní telefony, jež lze pomocí WiFi připojit k infotainmentu a ovládacímu systému a bezdrátově nabíjet. Přístrojová deska, která přejímá kontury přídě vozu, se skládá ze dvou jednoduše navržených vrstev. Centrální velká obrazovka umístěná vysoko v přístrojové desce vypadá, že se vznáší.

Elektromotor pohání zadní kola

VISION iV je první elektrická studie značky ŠKODA na bázi koncernové modulární platformy pro elektromobily (MEB). Kompaktní, vysokonapěťová baterie je uložena v podlaze mezi nápravami. Kapalinou chlazená li-ion baterie má kapacitu 83 kWh a na 80 % své kapacity ji lze nabít za 30 minut. Maximální dojezd dle režimu WLTP činí 500 km. Bezemisní provoz zajišťuje elektromotor na zadní nápravě o výkonu 150 kW. Maximální rychlost činí 160 km/h. Studie dosahuje zrychlení z 0-100 km/h za 9 s. U plánované sériově vyráběné verze bude také varianta s pohonem všech kol a dvěma elektromotory se systémovým výkonem 225 kW a maximální rychlosti 180 km/h. Dojezd zůstává stejný - 500 km.

Mnoho asistenčních systémů

Inovativní technologie použitá ve studii a mnoho asistenčních systémů zlepšují bezpečnost i pohodlí cestujících. Pro orientaci v prostoru a rychlé reakce na vzniklé situace je studie vybavena laserovými skenery a radarovými senzory. Rozsáhlé možnosti konektivity umožňují také přímou komunikaci s ostatními řidiči, vozy a infrastrukturou. ŠKODA VISION iV je tak schopna v určitých situacích jezdit autonomně nebo automaticky zaparkovat. Tento crossover s karoserií kupé nabízí infotainment systém poslední generace. Neustálé připojení prostřednictvím mobilní sítě 5G nabízí přístup k mnoha mobilním online službám včetně oblastí Infotainment Online a Care Connect. Infotainment systém může být ovládán celými větami, gesty nebo chytrými telefony, které jsou propojeny přes středovou konzoli. Chytrý telefon lze použít také jako digitální klíč, který umí vozidlo otevřít a také nastartovat.

 
Publikováno: 15. 4. 2019 | Počet přečtení: 684