asseco Aimtec murr

Corsa o 10 procent lehčí

Šestá generace modelu Opel Corsa, která si odbude premiéru ještě před koncem tohoto roku, bude mít zcela novou konstrukci karoserie, která tvoří základ vysoké efektivity. Bez ohledu na to, zda bude poháněna zážehovým, vznětovým nebo (poprvé) elektrickým motorem, bude profitovat z nižší hmotnosti, čímž se zlepší jízdní dynamika a spotřeba paliva.

 

Hmotnost nejlehčí verze Corsy nové generace klesla pod magickou hranici 1000 kg. Oproti předchozí generaci je nová verze o rozhodujících 108 kg lehčí. To představuje úsporu hmotnosti asi 10 %, i když nový model má obdobnou délku 4,06 m. Tak velká redukce hmotnosti při zachování rozměrů představuje významný úspěch, ze kterého budou profitovat zákazníci.

Opel Corsa je trendsetterem, bestselerem a favoritem miliónů zákazníků už od premiéry první generace v roce 1982. Od té doby sjelo z výrobních pásů továren v Zaragoze (Španělsko) a Eisenach (Německo) přes 13,6 milionů modelů Corsa pěti generací. Opel nyní připravuje výrobu šesté generace, která bude k objednání už během léta.

Multienergetická platforma umožňuje různé druhy pohonu

Oproti předchozí generaci je okovená karoserie (tzv. body-in-white) o celých 40 kg lehčí. Corsa nové generace je postavena na multienergetické platformě pro malé a kompaktní automobily, která umožňuje zástavbu různých druhů pohonu. Zákazníci si budou moci vybrat spalovací motory (zážehové a vznětové) i plně elektrickou verzi.

K nízké celkové hmotnosti přispívají také mimořádně lehké celohliníkové motory a hmotnostně optimalizované nápravy. Kompaktní tříválcové zážehové agregáty jsou přibližně o 15 kg lehčí než obdobně výkonné čtyřválcové motory předchozí generace. Netradičním prvkem v segmentu malých automobilů je hliníková kapota motoru, která je větší a přesto o 2,4 kg lehčí než kapota z ocelového plechu aktuální Corsy. Až dosud byla jediným modelem značky Opel s hliníkovou kapotou motoru vlajková loď Insignia.

Konstruktéři podrobili redukční dietě i sedadla. Nově optimalizovaná struktura sedadel přispěla k úspoře hmotnosti 10 kg – z čehož 5,5 kg připadá na přední sedadla a 4,5 kg na zadní. Byly použity také nové lehčí izolační materiály. Všechna tato konstrukční opatření přispěla k výrazné redukci hmotnosti, která v kombinaci s optimalizovanou aerodynamikou a efektivními motory přinese výraznou redukci spotřeby paliva a emisí CO2.

 
Publikováno: 26. 4. 2019 | Počet přečtení: 617