rossleor asseco murr

Testovací Audi Q7 s technologií E-Turbo

Společnost Garrett Motion při příležitosti 15letého výročí v ČR představila testovací vůz Audi Q7 s technologií E-Turbo. Jde o prototyp, který slouží k ověření provozních charakteristik technologie elektrifikovaného turbodmychadla, která Garrett poprvé uvede do sériové výroby.

 

Výzkumné a vývojové centrum společnosti Garrett v Brně a Praze jsou důležitou součástí globálních inovací v automobilovém průmyslu. Obě pracují již od roku 2005 na průlomových technologiích a nabízí řešení v oblasti turbodmychadel a elektrifikovaného přeplňování.

Brněnské týmy spolupracovaly na přípravě demonstračních prototypů a stále probíhá testování této technologie v brněnské laboratoři. Tato technologie je vyústěním vývojových aktivit brněnského týmu pro tým Ferrari F1. Po letech vývoje pro motorsport tedy nachází tato technologie svoje uplatnění v běžném provozu. Výzkumné a vývojové centrum je významným článkem inovativního portfolia produktů pro přeplňování spalovacích motorů a elektrických produktů, které se používají nejen v osobních a užitkových vozidlech, ale i v rámci motoristických sportovních programů po celém světě včetně Le Mans nebo Formule 1.

Centra v Brně a Praze zaměstnávají v současné době stovky vysoce kvalifikovaných a vzdělaných vývojářů. Týmy odborníků z různých zemí jsou orientovány na obory strojního, materiálového, systémového, elektrického a elektronického, softwarového inženýrství stejně jako i projektového řízení. Zaměstnanci z Česka jsou tvůrci mnoha uznávaných patentů a inovativních řešení pro technologie přeplňování benzínových i naftových motorů.

„Značka Garrett je téměř 65 let symbolem pro diferencované technologie, které pomáhají výrobcům motorových vozidel zvýšit výkon pohonných jednotek a řiditelnost vozidel, a to společně s další výhodou spočívající ve snižování objemu motorů pro snížení spotřeby paliva a emisí CO2,” vysvětluje Craig Balis, globální technický ředitel a viceprezident firmy, který řídí vývoj nových technologií společnosti Garrett. „Naše aktivity v České republice jsou pro globální zákazníky zásadní, od špičkových technických aplikací, které slouží sektoru motoristického sportu, až k inovačním řešením, podporujících pokročilé technologie pro spalovací motory a elektrifikační strategie."

Craig Balis a ředitel české pobočky, Libor Urbanec, představili v Brně technologická řešení včetně testovacího vozidla s technologií E-Turbo a závodní vůz Formule 1 jako ukázku partnerství mezi Garrett a týmem Scuderia Ferrari, a dále pak závodní vůz studentů Technické Univerzity v Brně Formule Student.

Garrett, původně divize Dopravních systémů ve společnosti Honeywell, se 1. října 2018 stala nezávislou veřejně obchodovanou společností, a to poté, co se oddělila od společnosti Honeywell, aby znovu navázala na svoji tradici, kdy byla průkopníkem v oblasti přeplňování spalovacích motorů v 50. letech minulého století. Dnes má Garrett více než 7500 zaměstnanců, včetně 1200 vývojových inženýrů, kteří jsou tvůrci nebo spolutvůrci 1400 vydaných nebo podaných patentů.

 
Publikováno: 6. 6. 2019 | Počet přečtení: 771