Dachser nasadil další „silniční vlak“
Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic nasadil na svých pravidelných tuzemských linkách - konkrétně na denní spojení mezi Ostravou a Brnem - další tzv. road train. Tato velkokapacitní vozidla mají o 40 % vyšší kapacitu než stávající soupravy se dvěma výměnnými nástavbami, které na linkách doposud jezdily.
Firma využívá silniční vlaky již v několika evropských zemích. Jedinou nevýhodou, která se týká všech zemí, je, že tyto velkokapacitní soupravy lze užívat pouze pro národní přepravy. Silniční vlak je přes 25 m dlouhá souprava s návěsem a výměnnou nástavbou a maximální kapacitou 104 palet. Jeho nasazení na české silnice podléhá schválení Ministerstva dopravy a Policie ČR, legislativa umožňuje pohyb soupravy pouze po stanovené trase na dálničních tazích bez křížení železničních koridorů. Dachser přepravuje silničními vlaky i nebezpečné zboží, takže i tato skutečnost byla předmětem schválení.
„V neustálé optimalizaci přeprav vidíme cestu k udržitelnému rozvoji v celé logistické branži. Linky sběrné služby v naší síti jezdí zpravidla se dvěma výměnnými nástavbami v jedné soupravě, čímž už tak dosahujeme vyšší kapacity, než je tomu v případě běžného návěsu. Zavedením dvou road trainů jsme ještě dále navýšili kapacitu jedné soupravy a ušetřili tak jednu celou linku. Místo tří vozidel tak mezi Ostravou a Brnem pravidelně každý den jezdí jen dva silniční vlaky,“ vysvětluje Jan Polter, obchodní a marketingový ředitel Dachser Czech Republic.
Konsolidace a optimální vytížení linek, minimalizace prázdných kilometrů bez nákladu, maximální vytížení vozidel a vysoké standardy přepravní techniky, patří k hlavním prioritám divize pozemních přeprav Dachser European Logistics. Pravidelné linky sběrné služby jsou interně sledovány a optimalizovány, firma kromě toho používá pro zásobování na tzv. poslední míli už několik let průjezdné soupravy, které umožňují nakládku a vykládku obou nákladních jednotek najednou. Jsou efektivní pro svou flexibilitu a především pro vyšší kapacitu, než je tomu u běžných rozvozových vozidel.