asseco Aimtec murr

XCeed přijede s novým odpružením a naladěným podvozkem

Novinka značky Kia, městský crossover XCeed, se představí s jedinečně naladěným podvozkem a řízením i novými komponentami odpružení, kterými se odliší od ostatních zástupců rodiny Ceed již letos v září.

 

Nový model, který spadá do kategorie CUV (Crossover Utility Vehicle), charakterizuje ovladatelnost umožňující dynamickou jízdu a současně pohodlí za volantem. Z pohledu řidiče tak bude atraktivnější než tradiční modely SUV. Svým formátem a designem je emotivnější a dynamičtější než vozy SUV, nicméně při zachování podobné prostornosti. Zvýšená poloha za volantem zprostředkuje lepší výhled na vozovku než u klasického rodinného hatchbacku.

Nové hydraulické dorazy propružení

Poprvé se u zástupce rodiny Ceed objevují nové hydraulické dorazy propružení, které budou standardně montovány na přední nápravu všech provedení modelu Kia XCeed. Doraz propružení plovoucí v hydraulické kapalině tlumiče zajišťuje vysoké jízdní pohodlí i na vozovkách se špatným povrchem. Hydraulické dorazy propružení pomáhají podvozku pohlcovat větší rázy s hladkou a progresivní odezvou, kdy zabraňují poskakování karoserie ve fázi uvolnění soustavy odpružení po prudkém stlačení. Řešení zároveň přispívá k agilnějšímu charakteru řízení a celkově lepší kontrole pohybů karoserie při současném snížení hlučnosti od podvozku při přejezdu nerovností.

Speciální režim vývoje

Kia XCeed bude i přes nárůst světlé výšky řidičsky atraktivnější než typická rodinná SUV – napomáhá k tomu speciálně naladěný podvozek, kompaktnější rozměry karoserie, nižší těžiště a celkově menší hmotnost. Evropské konstrukční týmy pracující na modelu Kia XCeed věnovaly intenzivní snahu odladění jízdního charakteru, aby vůz zajistil vyspělé jízdní vlastnosti za všech podmínek.

S výjimkou nových hydraulických dorazů propružení jsou komponenty nezávislého zavěšení kol nového modelu shodné s těmi, které používá hatchback Ceed, ProCeed se splývavou zádí i kombi Ceed Sportswagon. Avšak s ohledem na nárůst světlé výšky o 42 mm oproti standardnímu modelu Ceed (v závislosti na rozměru kol) se konstruktéři Kia rozhodli změkčit tuhost pružin na přední a zadní nápravě o 7, resp. 4 %, aby vůz poskytl více pohodlí a stability za všech jízdních podmínek.

 
Publikováno: 23. 8. 2019 | Počet přečtení: 700