Volkswagen truchlí – zemřel Prof. Piëch
Koncern Volkswagen se smutkem přijal zprávu o úmrtí svého dlouholetého předsedy představenstva a předsedy dozorčí rady Prof. Dr. Ferdinanda Piëcha. Dozorčí rada a představenstvo vyjadřuje jménem všech 660 000 zaměstnanců nejhlubší soustrast rodině a vzdává hold Piëchově nesmírnému přínosu pro koncern VW i pro vývoj automobilu jako takového.
Prof. Dr. Piëch zahájil svou kariéru v roce 1972 ve společnosti Audi AG. Od roku 1988 byl předsedou představenstva Audi AG. V roce 1993 převzal funkci předsedy představenstva společnosti Volkswagen Aktiengesellschaft. V roce 2002 byl Piëch zvolen předsedou dozorčí rady společnosti Volkswagen Aktiengesellschaft. V roce 2015 ze svých funkcí v koncernu VW odstoupil.
„Ferdinand Piëch psal historii automobilu – jako vášnivý manažer, geniální konstruktér a vizionářský podnikatel. Od 60. let 20. století se významně podílel na vývoji automobilu, posouval vpřed celý automobilový průmysl a především Volkswagen, který přeměnil v globální koncern pro mobilitu. Naše společnost a její lidé vděčí Prof. Piëchovi za mnohé. S hlubokým respektem skládáme poklonu před jeho životním dílem. Truchlíme s jeho rodinou a příbuznými. Jeho výjimečnou osobnost a životní dílo si budeme vždy s úctou připomínat,“ řekl Hans-Dieter Pötsch, předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen Aktiengesellschaft.
„Ferdinand Piëch byl odvážný, podnikatelsky konzistentní a technicky geniální. Jako mladý konstruktér přispěl k renomé značky Porsche v motoristickém sportu takovými legendárními vozy, jakým byl typ 917, a vítězstvími v Le Mans. Od roku 1972 posouval Audi na ještě vyšší technickou úroveň inovacemi, jakými byly pohon všech kol quattro nebo motory TDI. Jako předseda představenstva vytvořil z Audi prémiovou značku. V čele koncernu VW urychloval jeho internacionalizaci, začlenil do jeho struktury značky Bentley, Lamborghini a Bugatti a vedl koncernové mainstreamové značky k mezinárodní konkurenceschopnosti prostřednictvím důsledné strategie platforem. Do koncernu přivedl také značky Scania a MAN, a vytvořil tak základy pro globálně konkurenceschopného dodavatele užitkových vozidel. V oblasti techniky se svým vývojovými týmem opakovaně překračoval hranice realizovatelného, od prvního ‚jednolitrového‘ vozu na světě až po Bugatti Veyron s výkonem 1001 k. Ferdinand Piëch především přinášel do automobilového průmyslu kvalitu a dokonalost až do nejmenšího detailu, a tento princip hluboce vtiskl do DNA koncernu. Na jeho životní dílo hledím s vděčností a velkým respektem,“ dodal Dr. Herbert Diess, předseda představenstva Volkswagen Aktiengesellschaft.
Na památku Ferdinanda Piëcha jsou vlajky staženy na půl žerdi v různých areálech koncernu VW včetně Wolfsburgu a Drážďan.