Volkswagen odhaluje nový design značky a logo
Značka Volkswagen odhalila v předvečer prvního tiskového dne mezinárodního autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem své nové logo a nový design značky. Touto světovou premiérou, společně s představením elektromobilu ID.31, začíná nová éra pro Volkswagen.
Budoucnost značky VW je elektrická, síťově propojená a s neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého. VW vytvořil svým novým designem globálně jednotné, komplexní zážitky se značkou v modernějším a autentičtějším pojetí. Nové logo s plochým, dvourozměrným designem je čistější a bylo minimalizováno na své nejdůležitější prvky. Design značky a logo se vyznačují vysokou mírou flexibility a jsou koncipovány pro digitální využití. Přechod na nový design značky bude dokončen v polovině roku 2020.
Nové logo je symbolem a obchodní známkou. Díky plochému, dvourozměrnému designu je minimalizováno na zásadní prvky a může být používáno extrémně flexibilně. „Formulováním nového obsahu a novými produkty prochází značka zásadní transformací směrem k budoucnosti s neutrální bilancí emisí pro všechny. Nyní nastal správný okamžik k tomu, abychom zviditelnili nový postoj naší značky před celým světem,“ říká Jürgen Stackmann, člen představenstva značky, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby.
„New Volkswagen“ je patrný v designu vozidel, ve vztazích se zákazníky i v celkové prezentaci značky. Nový design značky se týká obou značek, Volkswagen osobní vozy i Volkswagen Užitkové vozy. Na vývoji nové korporátní identity se významně podílel šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff.
Strategické základy nového designu značky nebyly položeny externími agenturami, ale společným týmem designérského a marketingového oddělení značky VW. Realizace projektu proběhla za účasti všech oddělení společnosti zcela integrovaným způsobem v rekordní době devíti měsíců na základě inovativního vůdčího konceptu, který Volkswagen vytvořil speciálně k tomuto účelu. Projektu se zúčastnilo celkem 19 interních týmů a 17 externích agentur.
Celý proces bude zahájen odhalením nového loga na výškové budově centrály společnosti ve Wolfsburgu. Přechod bude realizován s optimalizovanými náklady a šetrným využíváním zdrojů v několika vlnách. Jako první jsou na řadě výrobní závody značky a prodejci v Evropě, v říjnu bude následovat Čína a od začátku roku 2020 postupně Severní a Jižní Amerika a ostatní světové regiony. Přechod bude dokončen do poloviny příštího roku. Rebranding Volkswagenu se zařadí mezi největší akce svého druhu v globálním automobilovém průmyslu. Celkem se bude týkat 171 trhů ve 154 zemích. U více než 10 000 prodejních a servisních partnerů na celém světě bude vyměněno cca 70 000 log.
Díky novému ploššímu vzhledu ve formátu 2D bude flexibilně použitelné a v digitálních médiích skvěle rozpoznatelné. Dosavadní logo používalo modrou a bílou barvu. Nyní byl přidán nový odstín modré, který umožňuje další barevné varianty. Vzhledem k tomu, že je nyní extrémně důležité digitální využití s jednoduchým, uživatelsky přívětivým rozhraním, bude logo v budoucnosti flexibilně umisťováno s novým „pohyblivým rámečkem“.
Poprvé bude mít značka také své zvukové logo, které nahradí dosavadní slogan. Bude tak odlišena zvukově, a to jak ve vozidlech, tak i v komunikaci. V případě vozidel bude hrát klíčovou roli v komunikaci také světlo. Osvětlení je moderní obdobou chromování. V budoucnosti bude logo osvětlené, na vozidlech, na výrobních závodech i u prodejců.