24hodinový test Toyota Eco Race
Vozy na hybridní pohon dokážou po Praze jezdit až ze dvou třetin zcela bez emisí, čistě na elektrický pohon. Potvrdil to 24hodinový test vozů Toyota na hybridní pohon pod názvem Toyota Eco Race 2019, který se uskutečnil minulý týden v Praze.
Nejlepší posádka dosáhla na téměř 40 km dlouhé trase s vozem Toyota Corolla spotřeby 3,3 litru benzínu na 100 km a 73 % jízdy absolvovala na baterie v čistě elektrickém režimu.
Do soutěžního testování nasadila Toyota tři modely nejnovějších generací napříč různými tržními segmenty. Vedle nejprodávanějšího modelu Corolla šlo o model vyšší střední třídy Camry a novou generaci SUV RAV4. Celkem 31 posádek jezdilo v normálním provozu v běžný pracovní den, běžným jízdním stylem a rychlostí. V průměru jízda čistě na elektřinu tvořila 59 % času na trase.
„Testování našich plně hybridních vozů v reálném městském provozu opět prokázalo úspornost a ekologičnost tohoto druhu pohonu. Ukázalo se, že plně hybridní vůz je schopen až dvě třetiny času fungovat jako elektromobil. Hybridy navíc nejsou závislé na dobíjecí infrastruktuře a jejich dojezd odpovídá standardním konvenčním vozům," říká Martin Peleška, ředitel Toyota Central Europe-Czech.
Vysoký podíl jízdy na baterie přitom prokázala nejen Corolla s dosaženými až 74 procenty, ale i robustní RAV4 se 70 % a limuzína Camry s podílem 60 %. Spotřeba byla u nejlepších posádek v případě všech tří modelů pod 4,5 litru na 100 km. Celková průměrná spotřeba všech hybridních vozů pak nepřekročila 4,4 litru na 100 km.