Elektrický Mustang Mach-E přináší dojezd až 600 km
Poprvé v pětapadesátileté historii Mustangu rozšiřuje Ford tuto modelovou řadu o elektromobil. Čistě elektrický Mustang Mach-E se v nabídce značky zařadí po bok Mustangů fastback a convertible, a symbolizuje začátek nové éry modrého oválu.
Nové SUV značky Ford Mustang Mach-E s čistě elektrickým pohonem se zrodilo ze stejných svobodomyslných ideálů, které přivedly na svět i nejprodávanější sportovní kupé na světě. Mustang znamená svobodu, pokrok, dynamiku a také porci jistého rebelství. Nyní je připraven nově definovat tyto hodnoty pro elektrickou budoucnost. Nabízí více prostoru a díky aktualizacím na dálku (over-the-air) se bude ve vlastnictví zákazníků průběžně vylepšovat.
„Na historicky prvním autosalonu v Detroitu Henry Ford řekl, že pracuje na něčem, co zasáhne svět jako úder blesku,“ řekl Bill Ford, výkonný předseda Ford Motor Company. „Měl na mysli Model-T. Dnes FMC s hrdostí představuje vůz, který opět udeří jako blesk. Nový Mustang Mach-E s čistě elektrickým pohonem je rychlý, zábavný a ztělesňuje svobodu pro novou generaci řidičů.“
Od uvedení na trh koncem roku 2020 bude Mustang Mach-E nabízen ve variantách se standardním a prodlouženým dojezdem (liší se kapacitou vysokonapěťového akumulátoru) a s pohonem zadních nebo všech kol. Varianta s větším akumulátorem a pohonem jedné nápravy by podle předběžných údajů měla nabídnout dojezd až 600 km.
Pro konfiguraci s prodlouženým dojezdem a pohonem všech kol Ford předběžně počítá s nejvyšším výkonem 248 kW a točivým momentem 565 Nm. Ještě oslnivější parametry nabídne speciální sportovní model GT: 342 kW, 830 Nm a zrychlení z nuly na 100 km/h za méně než 5 sekund.
Mach-E dává na výběr ze tří jízdních režimů: Whisper, Engage a Unbridled. Každý z nich nabízí specifickou kombinaci nastavení systémů vozu a smyslových zážitků. V závislosti na zvoleném režimu se mění např. odezva řízení, ale také nepřímé osvětlení interiéru, zvukový projev či animace na digitálním přístrojovém štítu. Nově řešený systém pohonu všech kol nezávisle rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. Výsledkem je ještě lepší akcelerace i ovladatelnost než u modelů se zadním pohonem.