asseco Aimtec murr

Vysokozdvižný vozík budoucnosti

Společnost Linde MH rozšířila svou nabídku o zcela novou generaci čelních vysokozdvižných vozíků a nastavila tak pro intralogistiku nový standard. Vozíky s hydrostatickým pojezdem pozvedly komunikaci mezi lidmi a vozíky na novou úroveň.

 

Nová generace vozíků s nosností od 2 do 3,5 tuny, která byla vyvinuta zcela od základu, zavádí nová měřítka v provozuschopnosti, efektivitě, bezpečnosti a udržitelnosti životního prostředí. Současně jsou připraveny pro všechny aplikace Průmyslu 4.0.

Významným inovativním prvkem vozíků je jejich vybavenost plnou síťovou konektivitou. Získaná relevantní data jsou na základě nejpřísnějších bezpečnostních standardů přenášena na centrální evropský cloudový server, ke kterému mají přístup oprávnění zákazníci a obchodní partneři. Data je možné zpětně stahovat a zpracovávat. Tímto způsobem bude možné provádět bezdrátové aktualizace softwaru vozíku nebo aktivovat různé funkce, jako např. zobrazování hmotnosti nákladu. Již nyní jsou výhody plné konektivity jasně patrné v oblasti servisu. Ať jde o diagnostiku na dálku „Truck Health Management“ či prediktivní údržbu maximalizující provozuschopnost vozíku a pomáhající snižovat náklady. Kdykoliv v budoucnu tak bude možnost vozíky přizpůsobit měnícím se potřebám zákazníků, a to v průběhu jejich celého životního cyklu.

Zvýšená bezpečnost

Neomezený výhled do všech směrů je u čelních vysokozdvižných vozíků důležitým předpokladem pro přesnou, rychlou a bezpečnou manipulaci se zbožím. Zejména v tomto ohledu odvedli konstruktéři Linde MH skvělou práci. Průhled zdvihovým sloupem se ve srovnání s předchozími modely zvětšil až o 20 %. Tenké „A“ sloupky ochranného rámu a asymetrické profily zdvihového sloupu umožnily použít nová průhledová okna, která usnadňují manipulaci s nákladem, a to s milimetrovou přesností. Také díky použitému ploššímu protizávaží vidí řidič lépe dozadu. Výhodou je i zesílená skleněná střecha, která kombinuje maximální viditelnost s nejlepší možnou ochranou řidiče a nákladu. Kabiny nových modelů Linde H20 až H35 jsou odolné proti povětrnostním vlivům a díky zcela proskleným dveřím nabízejí optimální boční výhled. Koncept „Protector Frame“ s naklápěcími válci sloupu nahoře a přenosem zatížení do rámu vozíku zajišťuje stabilitu zdvihového sloupu a maximální zbytkovou nosnost.

Nulová nehodovost

Z hlediska bezpečnosti jde společnost Linde MH pevně za svým cílem a z dlouhodobého hlediska usiluje o snížení počtu nehod svých vozíků na nulu. Dalšími prvky přispívajícími ke zvýšení bezpečnosti jsou moderní světla LED Stripes a VertiLight, která zajistí osvětlení, jež neoslňuje ostatní řidiče. K vyšší bezpečnosti

přispívají i další inteligentní systémy. Jde o varovné a asistenční systémy Safety Pilot a Safety Guard poskytující řidiči důležité informace, čímž pomáhají předcházet chybám a nehodám. Vysoce ceněn je také systém Load Assist, který aktivně zasahuje, jakmile se zatížení vozíku blíží k jeho limitu nosnosti. Tento systém již patří do standardní výbavy všech nových vysokozdvižných vozíků Linde.

Technologie, která slouží lidem

Rozhodující při manipulaci s jakýmkoliv materiálem však nadále zůstává lidský faktor. Čím je pracovní prostředí z pohledu ergonomie a bezpečnosti příznivější, tím lépe lidé pracují. Proto byla nová generace vysokozdvižných vozíků navržena na míru řidičům. Nástupní schůdek vozíku má výšku pouhých 465 mm a je více než dvakrát širší, než tomu bylo dříve. K dispozici je také řada dvanácti různých variant sedaček řidiče – od jednodušších typů až po vyhřívanou komfortní sedačku se samostatně nastavitelným opěradlem a automatickým nastavením odpružení dle hmotnosti řidiče. Kabina poskytuje více než 10 cm světlé výšky navíc. Do loketní opěrky byly integrovány volně konfigurovatelné ovládací joysticky. Všechny nové vozíky jsou vybaveny elektronickou funkcí, která sleduje, zda si řidič zapnul bezpečnostní pás. Dokud si řidič nezapne bezpečnostní pás, může se vozík pohybovat pouze minimální rychlostí.

Převratný modulární koncept

Linde MH tímto představuje novou éru v oblasti intralogistiky také z koncepčního hlediska. Novou modelovou řadou skončilo dřívější dělení na vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem a elektrickým pohonem. Všechny nové čelní vozíky Linde o nosnosti 1,2 až 5 tun budou již vyráběny na základě unifikovaného modulárního konceptu.

 
Publikováno: 22. 11. 2019 | Počet přečtení: 684