rossleor asseco murr

Kamiony DHL pojedou na stlačený zemní plyn

Společnost DHL Supply Chain zařadila do svého vozového parku dva nové tahače Scania 410 CNG s pohonem na stlačený zemní plyn. Ekologické soupravy oproti konvenčním nákladním vozidlům vypustí do ovzduší o 15 % méně emisí z výfukových plynů.

 

„DHL Supply Chain využije soupravy pro společnost Henkel, jejímž cílem je též ochrana životního prostředí a která snížení emisí oproti konvenčním nákladním vozidlům s pohonem na naftu vítá,“ říká Peter Badáň, ředitel transportu DHL Supply Chain v ČR. Tahače Scania 410 CNG jsou vybaveny 13litrovým šestiválcem na stlačený zemní plyn (CNG) a doplněny standardními chladírenskými návěsy pro přepravu zboží v prostředí s regulovanou teplotou. Nové ekologické soupravy budou jezdit v téměř nepřetržitém provozu především na trasách mezi Vídní, Pohořelicemi a Prahou, ale také na Slovensko (Senec). Najezdí 10 tisíc km měsíčně a při každé jízdě přepraví na 33 europaletách až 22 t nákladu.

Nasazení tahačů s ekologickým pohonem je pro DHL jedním z kroků k dosažení ambiciózního cíle v podobě nulových emisí CO2 do roku 2050. Firma průběžně vyhodnocuje další technické inovace a nové trendy v oblasti ekologické dopravy.

„V příštím roce plánujeme vybavit vozidla pro rozvážkovou dopravu solárními panely pro napájení hydraulických čel a spuštění zkušebního provozu tzv. gigalinerů. Do budoucna počítáme např. i s využíváním vozidel na LNG neboli zkapalněný zemní plyn, ale také elektromobilů, a to zejména v rozvážkové dopravě na posledním úseku logistického řetězce,“ shrnuje další plány Peter Badáň.

 
Publikováno: 17. 12. 2019 | Počet přečtení: 750