Peugeot uveřejnil výsledky za 2019
Peugeot v ČR dosáhl v roce 2019 třetím rokem po sobě rekordní prodeje. Loňský rok překonal o 522 vozů. S tržním podílem 5,22 % tak postoupil v žebříčku automobilek o jednu příčku na 5. pozici.
Přestože rok 2019 s mnoha výkyvy a celkovým poklesem -4 % nenabídl optimální podmínky pro rekordní prodeje, značka Peugeot v ČR dokázala po celých 12 měsíců vykazovat stabilitu a konstantní nárůst, a díky tomu k rekordním výsledkům dospěla. Na konci roku tak mohla oslavovat nejlepší prodej za 23 let působení na českém trhu. Celkový počet registrací značky v roce 2019 činil 14 100 vozů, což představuje nárůst o 3,8 % oproti roku 2018.
Růst zajistily osobní vozy
O celkový nárůst prodejů se v loňském roce zasloužily zejména osobní vozy. Peugeot jich prodal 11 346, tedy o 554 (+ 5,1 %) více než v přecházejícím roce, což ho posunulo ze 6. na 5. příčku v pořadí automobilek. Peugeot se tak stal nejrychleji rostoucí automobilkou s první desítce značek na českém trhu osobních vozů.
Pozici nejprodávanějšího osobního modelu značky a současně neprodávanějšího malého SUV v Česku obhájil Peugeot 2008. Vůz, který je od ledna 2020 nahrazen nástupcem, novým Peugeotem 2008, se v roce 2019 prodal v počtu 3090 ks, čímž se na prodejích osobních vozů značky podílel více než jednou čtvrtinou.
Výrazný růstový trend zaznamenal také další z řady SUV, Peugeot 3008, jehož prodeje se meziročně zvýšily o 17,8 % (251 ks) na celkových 1664 vozů. K úspěchu SUV modelů přispěl i Peugeot 5008 s 1198 prodanými vozy a 4,3 % nárůstem. V loňském roce si dobře vedl také model Peugeot 508, a to jak ve verzi fastback, tak v nedávno uvedené verzi SW. Společně zajistily 443 registrací.
Stabilita v kategorii LCV
Trh lehkých užitkových vozů v ČR se v loňském roce držel na téměř stejné úrovni jako v roce 2018 (+1,0 %). Podobný stabilní vývoj se projevil i u lehkých užitkových vozů Peugeot, kterých se registrovalo 2754 ks, což je o 32 (1,1 %) méně než v roce 2018. Peugeot dosáhl tržního podílu 13,29 % a druhé pozice v pořadí automobilek.
Nejvíce registrací zajistil model Peugeot Boxer (1851 ks) a i přes 15,4% pokles udržel se značným náskokem pozici nejprodávanějšího užitkového vozu v ČR. Výrazný, více než stoprocentní, nárůst zaznamenala střední dodávka Peugeot Expert, která s 619 registrovanými vozy obsadila 20,3 % svého segmentu a postoupila v rámci něj na druhé místo.
Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „S prodejními výsledky značky Peugeot v roce 2019 jsme nadmíru spokojeni, zejména pak s více než pětiprocentním podílem na trhu, protože překonat tuto hranici bylo pro nás vždy metou. V každém z 12 uplynulých měsíců jsme se ubránili výkyvům prodeje a udržovali jsme konstantní růst. Výsledkem je 14 100 registrovaných vozů, čímž se blížíme takřka dvojnásobku prodeje, který jsme dosahovali na českém trhu před 10 lety. Svědčí to o dlouhodobém růstu značky Peugeot, současně to pro nás ovšem představuje závazek v tomto růstu pokračovat i nadále. Prvními významnými kroky ke splnění našeho cíle jsou modely nový Peugeot 208 a nové SUV Peugeot 2008, jejichž prodej se v našich koncesích právě rozbíhá.“