rossleor asseco murr

Nový koncept budoucího vývoje umělé inteligence

Každoročně hovoří na veletrhu CES přední zástupci technologických firem. Letos představil prezident a CTO společnosti LG Electronics Dr. I.P. Park budoucnost rozvoje AI s názvem: „Úrovně zkušeností s AI: Budoucnost AI a lidská praxe“.

 

Byl představen jasný a dlouhodobý plán umělé inteligence. Zásadním cílem je vytvořit koncepční systém zahrnující produkty a služby, díky kterým se zákazník cítí komfortněji. Celý koncept je v souladu se značkou LG ThinQ a jejím ambiciózním cílem transformovat každodenní činnosti a aspekty běžného života s inteligentními funkcemi.

Při projevu Dr. Parka byly představeny čtyři úrovně zkušeností s umělou inteligencí (AIX) – Efektivita, personalizace, dedukce a výzkum. První úrovní je Efektivita (Efficiency). Specifické funkce zařízení a systémů lze automatizovat pomocí jednoduchých pokynů, což je možné u většiny produktů se schopností rozpoznání hlasu. Umělá inteligence automaticky upraví výkon dle předem stanovených parametrů, čímž zefektivňuje účinnost v uživatelských interakcích.

Druhá úroveň je Personalizace (Personalisation). V praxi znamená strojové učení s cílem optimalizovat a personalizovat funkce zařízení. Na této úrovni mohou zařízení a služby s AI sbírat data získaná interakcí s konkrétním prostředím a uživateli.

Třetí úrovní je Dedukce (Reasoning). To předpokládá, že AI využívá učení kauzality prostřednictvím kolektivní inteligence systému složeného z různých zařízení a služeb. Právě díky tomuto systému učení se uživatelská spokojenost opět značně posouvá.

Poslední stupeň, byť vzdálený v budoucnosti, reprezentuje úroveň Výzkum (Exploration). Díky konceptu Experimentální učení založenému na vědecké metodě budou systémy podporující AI schopné rozvíjet nové funkce vytvářením a testováním hypotéz k odhalení nových inferencí, které jim umožní učit se, zlepšovat se a zvyšovat kvalitu života uživatelů.

Na CES 2020 bylo představeno velké množství produktů. Funkčnost, AI inovace a vybavenost domácností byly hlavními lákadly LG. LG ThinQ Zone pro vybudování chytré domácnosti, která jde ruku v ruce s LG konceptem „všude se můžete cítit jako doma”, realizuje skutečně „připojený” životní styl a každodenní fungování.

Koncept LG ThinQ Home začíná hned u inteligentních dveří, které před otevřením zkontrolují majitele domu rozpoznáním obličeje. Pokud je aktivní režim odchodu (depart mode), inteligentní dveře upozorní systém ThinQ na to, že všichni členové domácnosti odešli, a je tedy možné zapnout úsporný energetický režim.

V Connected Car Zone představila LG personalizovanou zkušenost v autě, která řidičům a dalším cestujícím umožní vzít si s sebou kousek domova i na cesty. Koncept připojeného auta je založený na platformě webOS Auto.Uvnitř vozidla jsou

OLED displeje, na kterých si uživatelé mohou nadále užívat programů a filmů, které začali sledovat doma. Virtuální osobní asistent aktivovaný hlasem izoluje a rozpoznává hlasové příkazy i přes hlasitou hudbu a konverzace.

A jaký by to byl CES 2020 bez robotů? Společnost LG na návštěvníky veletrhu zapůsobila svou strhující show. V CLOi Table Zone roboti upoutali pohledy diváků svými kulinářskými dovednostmi, efektivitou nebo vybraným stylem obsluhy.

 
Publikováno: 16. 1. 2020 | Počet přečtení: 631