asseco Aimtec murr

Nová Puma přijíždí na český trh

Nový kompaktní crossover Ford Puma kombinuje emotivní design exteriéru s nejlepším zavazadlovým prostorem v dané třídě a propracovaným mild-hybridním pohonem s vyspělou 48V technologií.

 
Puma otevírá novou kapitolu v historii designové identity značky Ford. Vyznačuje se vysoko položenými světlomety a dynamickými proporcemi. Vyšší stavba karoserie přispívá k lepšímu přehledu řidiče a podílí se také na tom, že Puma nabízí zavazadlový prostor o objemu 456 litrů. To představuje nejlepší hodnotu mezi srovnatelnými kompaktními crossovery. Přináší rovněž pokročilé asistenční technologie, které zpříjemňují a usnadňují jízdu. Zároveň jako první model ve svém segmentu nabídne bezdotykové ovládání pátých dveří nebo bederní opěrku s masážní funkcí.

Puma ST-Line se vyznačuje sportovně stylizovaným designem v kombinaci se sportovním podvozkem. Připravovaná nová varianta ST-Line X Vignale bude standardně vybavena mimo jiné sedadly potaženými kůží Windsor nebo prémiovým audiosystémem B&O. Zahájení výroby této luxusní výbavy je plánováno na květen.

Technicky vyspělý pohon

Nová mild-hybridní konstrukce Fordu je navržena takovým způsobem, aby snižovala spotřebu paliva, ale přitom nabízela výkon a dynamiku odpovídající charakteru značky Ford. Tato technnologie kombinuje zážehový motor 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem o výkonu 11,5 kW. Startér/generátor zde nahrazuje běžný alternátor. Při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a využívat ji k dobíjení lithium-ion baterie. Ta pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. V případě potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.

Inteligentní mild-hybridní hnací soustava bude nabízena ve variantách nejvyššího výkonu 92 kW (v ČR později během roku 2020) a 114 kW (125 a 155 k). Systém přitom nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii. Výsledkem je důraznější a pohotovější akcelerace, zejména z nízkých otáček, kdy elektrická asistence navyšuje točivý moment až o 50 procent. Startér-generátor v tomto režimu vykrývá prodlevu přeplňování, což motorářům Fordu umožnilo snížit kompresní poměr a osadit motor větším turbodmychadlem.

Zájemci o nový Ford Puma se mohou rozhodnout také pro konvenční zážehový motor Ford EcoBoost nebo v některých evropských zemích i vznětový Ford EcoBlue. Všechny jsou dodávány s úspornou technologií stop-start a šestistupňovou převodovkou.

Motorizace 1.0 EcoBoost 92 kW (125 k) má kombinovanou spotřebu paliva od 4,6 l/100 km a emise CO2 od 103 g/km.1 Později v letošním roce ji bude možné na přání kombinovat s novou 7stupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovkou. Motory 1.0 Ecobost a EcoBoost mild-hybrid disponují inovativní funkcí vypnutí jednoho válce při částečném zatížení. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund.

Technologie, které zvyšují jistotu

Soustava asistenčních technologií Ford Co-Pilot360 využívá v novém Fordu Puma dvanácti ultrazvukových senzorů, tří radarů a dvou kamer. Snižuje nároky kladené na řidiče, čímž naopak zvyšuje bezpečnost jízdy a komfort obsluhy.

Nezávislá organizace Euro NCAP udělila Fordu Puma za bezpečnost maximálně možných pět hvězdiček. Za ochranu při obou typech bočního nárazu si Puma vysloužila plný počet bodů. Pozitivně byly hodnoceny rovněž asistenční systémy, od předkolizního asistentu přes inteligentní omezovač rychlosti až po systém navrácení do jízdního pruhu.
 
Publikováno: 28. 1. 2020 | Počet přečtení: 647