asseco Aimtec murr

Železniční koleje vyčistí, přestaví, podbije a hned po nich lze jezdit

Uskupení rakouských firem Plasser & Theurer / Swietelsky vyvinulo nový unikátní stavební stroj s označením RU 1000 S. „Jde o další vývojovou řadu úspěšného konceptu RU 800 S, který v roce 2006 představoval revoluci při výstavbě kolejí. V Česku jsme ho poprvé nasadili v roce 2018,“ vysvětluje Pavel Pechač, jednatel společnosti Swietelsky Rail CZ.

 

Zatímco původní obří stroj do jednoho průjezdu kombinuje dvě komplexní činnosti - rekonstrukci kolejí a čištění štěrkového lože, jeho nástupce RUS 1000 S přidává ještě třetí proces. A to podbití rekonstruované trati. Ta je tak po jeho průjezdu okamžitě sjízdná pro rychlost 60 km/hod. Díky inovované konstrukci sít je stroj také o 25 % výkonnější. Zvládne vyměnit až 10 pražců za minutu a dokáže pracovat i v poloměru 250 metrů. Provoz na souběžné vedlejší koleji přitom není třeba zastavit.

Vedle toho má RUS 1000 S, který koncern Swietelsky podrobil zkušebnímu provozu premiérově na stavbách své dceřiné společnosti v Beneluxu, bezpočet drobnějších řešení, v jejichž vývoji se projevilo více než deset let provozních zkušeností.

„Jestliže platí, že RU 800 S práci velmi zrychluje a zefektivňuje, tak v případě RUS 1000 S lze mluvit už jen v superlativech. Jeho potenciál je mimořádný a lze ho využít na stavbách, kde je potřeba minimalizovat čas výluky či zachovat nepřetržitý provoz. Věřím, že i v Česku se s ním budeme mít možnost seznámit,“ dodává Pavel Pechač.

Swietelsky Rail CZ, patřící mezi lídry tuzemského železničního stavitelství, dokáže díky strojnímu zázemí mateřského koncernu do Česka přivézt technologie, které výrazně zkracují čas prací. Ať již na své stavby nebo formou subdodávky.

„Špičkové stroje a technologie šetří čas a peníze. Jsou mnohem efektivnější než ty klasické. Od vlastníků železniční dopravní infrastruktury cítíme velký tlak na rychlost oprav a zkrácení výluk a maximálně se tomu snažíme vyhovět,“ uzavřel jednatel.

Při květnové rekonstrukci trati Lysá n. L. – Čelákovice společnost Swietelsky Rail CZ nasadí další mimořádný stroj PM 1000 URM, který umožňuje až stoprocentní recyklaci odtěženého štěrku. Tím se významně snižují náklady na materiál i jeho dopravu. Denně stroj umí sanovat až 1400 metrů trati a zkracuje tím čas nutných dopravních výluk.

 
Publikováno: 28. 1. 2020 | Počet přečtení: 713